شناسهٔ خبر: 103908 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه وشهر سازی استان کرمان درجلسه شورای مسکن استان اعلام کرد:

ثبت نام بیش از۱۵۵ هزار نفر درطرح نهضت ملی مسکن استان کرمان

شورای مسکن کرمان مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان گفت؛در استان بیش از ۱۵۵ هزار نفر ثبت نام کردند که تا کنون بیش از ۵۰ هزار نفر پالایش و ۱۱ هزار و ۹۰۰ نفر مدارک خود را بارگذاری کردند

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمان) شورای مسکن استان کرمان با حضور علی زینی‌وند استاندار کرمان، شهباز حسن‌پور رئیس مجمع نمایندگان استان، سید مصطفی آیت‌اللهی موسوی معاون امور عمرانی استاندار، علی حاجی‌زاده مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان و تعدادی از مسئولان استان برگزار شد.

حاجی‌زاده گفت: در استان بیش از ۱۵۵ هزار نفر ثبت نام کردند که تاکنون بیش از ۵۰ هزار نفر پالایش و ۱۱ هزار و ۹۰۰ نفر مدارک خود را بارگذاری کردند و ثبت نام آنها قطعی است.

وی اظهار داشت: از روز گذشته ثبت‌نام افراد مجرد بالای ۲۳ سال آغاز شده است که این امر به تعداد متقاضیان می‌افزاید.

وی گفت: با توجه به ارائه برنامه تولید ۴ میلیون مسکن در قانون جهش تولید مسکن، بر همین اساس ما موظف به  تامین اراضی و سایر مواردی که در قانون پیش‌بینی شده هستیم و همه دستگاه‌های عضو شواری مسکن موظف هستند که وظایفشان از جمله بحث تسهیلات بانکی و بحث تامین زمین را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: برای ساخت مسکن در قانون جهش تولید مسکن در ابتدا از اراضی که در اختیار راه وشهرسازی قرار دارند استفاده و سپس از اراضی که در اختیار سایر دستگاها قرار دارد طبق ماده ۱۰ قانون جهش تولید استفاده می‌شود. دستگاهای خدمات رسان هم موظف هستند که خدمات زیربنایی از جمله آب ، برق ، فاضلاب و... را طبق قانون برای این پروژه ها تامین کنند .

علی حاجی‌زاده مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان نیز در این جلسه اظهار داشت: در قانون جهش تولید مسکن ۳۰ درصد عوارض صدور پروانه را تعیین تکلیف شده است و حتی در بعضی از شهرهای کشور همین مقدار را هم شهرداری‌ها  و شوراها  تخفیف دادند که امیدواریم شهرداری‌های استان کرمان هم همکاری کنند.