شناسهٔ خبر: 103909 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

کردستان برای ساخت مسکن ملی با کمبود زمین مواجه است

جلسه شورای مسکن کردستان مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: با ثبت نام های جدید در همه شهرهای استان وافزایش متقاضیان با مشکل کمبود زمین در استان مواجه خواهیم بود.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (کردستان)، عرفان مرادی در جلسه شوای مسکن استان اظهار کرد: از تاریخ ۱۵ آذر تا ۱۵ دی سایت ثبت نام برای مسکن ملی برای چهار شهر سقز، دیواندره ،دهگلان و چناره مریوان فعال که بیش از ۲۸ هزار نفر  برای سه شهر سقز،دیواندره ودهگلان ثبت نام کرده و چناره متقاضی نداشته  و ثبت نامی انجام نگرفته است.

وی عنوان کرد: در طول چند روز گذشته نیز بنا به  تصمیم و اعلام وزارت راه و شهرسازی سامانه ثبت نام متقاضیان نهضت ملی مسکن برای همه شهرهای استان کردستان باز شد.

مرادی افزود: با بازگشایی سایت و افزایش تعداد متقاضیان و اهمیت موضوع تامین زمین، مسئولیت ما افزایش پیدا کرده است؛ زیرا در سطح استان برای تامین زمین با مشکل مواجه هستیم.

وی ادامه داد:  با بازگشایی سایت ثبت نام  نهضت ملی مسکن در روزهای گذشته حدود ۵۴ هزار نفر متقاضی  جدید ثبت نام کرده‌اند.

مرادی گفت: در بانه حدود یک هزار و ۴۹۳ نفر، در بیجار یک هزار و ۷۷۷ نفر، در دهگلان ۴ هزار و ۸۲۲ نفر، در دیواندره ۷ هزار و ۹۶۶ نفر، در سریش آباد ۱۴۸ نفر، در سقز ۱۶ هزار و ۸۵۷ نفر، در سنندج ۱۲ هزار و ۴۳۷نفر، قروه ۵ هزار و ۵۹۹ نفر، در کامیاران ۲ هزار و ۴۴۱ نفر، در مریوان یک هزار و ۷۹۳ نفر، در موچش ۸۳ نفر، شویشه ۲ نفر، زرینه ۳ نفر، کانی دینار ۱۳ نفر، بلبان آباد ۱۱ نفر، سروآباد ۱۹ نفر و در یاسوکند ۱۳۸ نفر برای طرح مسکن ملی ثبت نام کرده‌اند.

وی اضافه کرد:  باثبت نامی‌هایی که از قبل صورت گرفته است در راستای اطرح اقدام ملی تا به امروز مجموعا ۷۸ هزار و ۵۹۳ نفر است، لذا با تداوم بازگشایی سایت تعداد متقاضیان نیز افزایش پیدا خواهد کرد که این مهم نیازمند تامین زمین کافی در سطح استان است.

مرادی خاطرنشان کرد: ظرفیتی که قبلا وزارت‌خانه اعلام کرده بود ۲۲ هزار نفر برای شهر سنندج و در شهر سقز ۹ هزار و ۹۰۰ نفر بوده است. وی در پایان در خصوص بحث تامین مسکن برای مجردهای بالای ۲۳ سال گفت: در چند روز اخیر حدود ۶ هزار و ۵۰۰ نفر افراد مجرد در سطح استان ثبت نام کرده‌اند.