شناسهٔ خبر: 103921 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی:

تلاش برای بازگشایی راه ارتباطی ۲۰۰ روستای استان درسه روزاخیر ادامه دارد

برفروبی آذرشرقی (6).jpg معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: تلاش راهداران برای بازگشایی راه ارتباطی ۲۰۰ روستای استان که به دنبال بارش برف ۳ روز اخیر بسته شده است، ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی،  غلامرضا رسول زاده، معاون راهداری اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان با بیان اینکه درمدت ۳ روز  یک هزار  راه روستایی استان از سوی راهداران برفروبی شده است، اظهار داشت: تلاش می کنیم تا پایان امروز راه ارتباطی این روستاها نیز که بیشتر آن ها در مناطق کوهستانی و سخت عبور قرار دارند، بازگشایی شود.

وی اظهار داشت: در عملیات زمستانی در جریان بارش‌ ۳ روز گذشته حدود ۴۰ هزار کیلومتر-باند از راه‌های استان با استفاده از ۲۱ هزار تن مخلوط نمک و شن توسط گروه‌های راهداری، برف روبی و نمک و شن پاشی شد.

معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در زمان کنونی راه های اصلی و فرعی استان و آزادراه تبریز - زنجان باز بوده و تردد در آن ها بدون هیچ مشکلی در جریان است.

رسول زاده، ادامه داد: در سه روز اخیر راهداران آذربایجان شرقی به ۵۶۷ دستگاه خودروی گرفتار در برف و کولاک در راه های مختلف استان امداد رسانی و آن ها را برای ادامه حرکت به مسیرهای خود هدایت کرده اند.

وی راه های تحت پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان را بیش از ۱۴ هزار کیلومتر اعلام و یادآوری کرد: مردم و مسافران از انجام سفرهای غیرضروری به هنگام بارش برف خودداری کرده و در صورت ضرورت قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگوست، در خصوص وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب و از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آب و هوایی جاده ها استفاده کنند.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

مناطق مختلف آذربایجان شرقی در سه روز اخیر شاهد بارش برف و کولاک بود، به گونه ای که ارتفاع برف در برخی از گردنه ها و ارتفاعات برف از یک متر و نیم بیشتر شد.  

بنا بر گزارش اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی، بیشترین بارش در این مدت در شرق تبریز و مرند به ارتفاع بیش از ۲۵ سانتی متر بوده است.

انتهای پیام/