شناسهٔ خبر: 103969 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اعلام کرد:

پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۵۸۰۰ متقاضی حائز شرایط در استان گلستان

راه و شهرسازی گلستان معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان از پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به ۵ هزار و ۸۲۱ متقاضی حائز شرایط در استان گلستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان) ، اسدالله پناه یزدان معاون مسکن و ساختمان اداره کل اظهار داشت : پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به ۵ هزارو ۸۲۱ متقاضی حائز شرایط  در استان و  ۳۱۷۸۱ نفر جهت دریافت ودیعه مسکن تا پایان آذر ماه  ۱۴۰۰  ثبت نام کردند، فعلاً ثبت نام جدید نداریم و در صورت ابلاغ از وزارت راه و شهرسازی ثبت نام دوباره انجام خواهد شد.

پناه یزدان با بیان اینکه تا کنون از ثبت نامی های طرح مذکور ۹ هزار و ۹۴ نفر متقاضی حائز شرایط دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شناخته شده‌اند، افزود:  ۴ هزار و ۵۵۷ نفر در مرحله تعیین شعبه و ۱۰۹۳ نفر در مرحله تشکیل پرونده هستند که با تامین اعتبار مورد نیاز و همکاری بیشتر بانک‌ها به زودی  وام خود را دریافت خواهند کرد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل بیان داشت : سقف تسهیلات مذکور ۷۰۰ میلیون ریال برای تهران، ۴۰۰ میلیون ریال برای سایر کلانشهرها (مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز، کرمانشاه) و ۲۵۰ میلیون ریال نیز برای سایر شهرهای کشور می باشد و اعتبار تسهیلات بانکی موضوع این مصوبه از محل منابع تسهیلات تخصیصی به واحدهای کسب و کارهای آسیب‌دیده کرونا تخصیص داده شده است.

 پناه یزدان ادامه داد: متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متأهل یا سرپرست خانوار و دارای فرم ج سبز بوده و همچنین دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره­نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری، از شش ماهه دوم سال ۱۳۹۹ باشند.

پناه یزدان در پایان افزود: تاریخ انعقاد اجاره‌نامه واحد مسکونی متقاضیان باید بعد از ۱/۷/   ۱۳۹۹بوده  و چنانچه متقاضی تا حداکثر دو هفته از تاریخ معرفی به شعب بانکی نسبت به تشکیل پرونده و تکمیل مدارک خود و معرفی ضامنین اقدام نکند، نسبت به رد درخواست متقاضی توسط بانک اقدام می گردد که متاسفانه به دلیل پیش گفته تاکنون ۱۷۷۱ متقاضی از بانک های عامل رد درخواست شده اند.