شناسهٔ خبر: 104011 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرد:

فراهم کردن زمینه اشتغال زمینه ساز رفع معضلات اجتماعی حاشیه شهرهای سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان.jpg استاندار سیستان و بلوچستان گفت: فراهم کردن زمینه اشتغال مناسب در مناطق حاشیه شهرهای استان به ویژه زاهدان از بسیاری از آسیب های اجتماعی در این مناطق جلوگیری می کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، حسین مدرس خیابانی در آیین تجلیل از زنان کارآفرین محلات حاشیه شهر زاهدان با تبریک میلاد باسعادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: با توجه به اینکه نبود اشتغال و بیکاری زمینه‌ساز فقر، آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه است و میزان بیکاری با میزان آسیب‌های اجتماعی رابطه مستقیمی دارد احداث بازارچه های سنتی با ایجاد زمینه کسب و کار سالم و بدون دغدغه برای شهروندان ساکن این مناطق به ویژه بانوان آسیب دیده می تواند راه گشای بسیاری از معضلات باشد.

وی تاکید کرد: ضروری است زنان شاغل در بازارچه سیستان زاهدان به منظور رونق هر چه بیشتر کسب و کار خود با پارک علم و فناوری استان ارتباط داشته باشند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: تمام تلاش همکاران ما با اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری خلق فضاها و مکان‌های شهری مناسب با هدف رسیدن به توسعه پایدار در محلات هدف باز آفرینی شهری است.

عطاء اله اکبری با بیان اینکه حاشیه‌نشینی تنها یک معضل کالبدی نبوده و مشکلات اجتماعی و فرهنگی نیز در آن نمود زیادی دارد که برای حل آنها باید از روش‌های اجتماعی و فیزیکی به طور همزمان بهره برد، بیان کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان در کنار اقدامات عمرانی، به منظور رفع مشکلات اجتماعی نقاط حاشیه شهرهای استان اقدام به احداث بازارچه های محلی برای اشتغال افراد بی سرپرست یا بد سرپرست کرده است.

وی افزود: در این راستا بازارچه سیستان منطقه بابائیان زاهدان حدود دو سال پیش با ۲۲ غرفه در فضایی به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع احداث شد که هم اینک با مدیریت صحیح تبدیل به فضای کسب و کار مناسب برای افزون بر ۱۵ نفر از زنان با شرایط نامناسب اجتماعی این شهر شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به نتایج مطلوب راه اندازی بازارچه سیستان درصدد هستیم نمونه این بازارچه را در حاشیه دیگر شهرهای استان نیز عملیاتی کنیم.