شناسهٔ خبر: 104013 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید:

مدیریت هزینه، کیفیت و سرعت اولویت تمام پروژه‌های اجرایی باشد/ از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استقبال می‌کنیم

بازدید سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید هیئت همراه از پروژه‌های عمرانی شهر جدید هشتگرد بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا جعفری سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید هیئت همراه ۳۰ دی ماه ضمن ادای احترام به شهدای گمنام از پروژه های عمرانی شهر جدید هشتگرد بازدید و از نزدیک در جریان روند اجرایی پروژه ها قرار گرفت.

جعفری ابتدا با حضور در پروژه ایستگاه مترو ماموت تأکید کرد: یکی از اولویت‌های کار مهندسی این است که فعالیت‌ها مبتنی بر آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا باشد قطعا ما پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای در حوزه مهندسی و همچنین ظرفیت‌های خوبی در حوزه طراحی و اجرا داریم که باید از این ظرفیت به درستی استفاده کنیم.

جعفری توضیح داد: مدیریت هزینه، مدیریت کیفیت و در کنار آن سرعت در اجرای عملیات مهمترین موضوعی است که باید اولویت کارها، در تمام شهرهای جدید باشد.

وی افزود: سرعت و زمان یکی از پارامترهای موثر در پروژه‌های عمرانی است و نگاه صنعتی‌سازی حتما باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیر عامل شرکت عمران شهر های جدید کشور از اجرای سازه پیش ساخته بتنی در ایستگاه مترو ماموت که از رکورد مناسب در سرعت و اجرا بر خوردار بوده ابراز خرسندی کرد و گفت: استفاده از ظرفیت شرکت‌های داخلی و دانش‌بنیان در این حوزه کاملا مورد استقبال ما هست و این نگاه برای تمام پروژه‌های مسکن و زیرساخت‌ها باید ساری و جاری باشد.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه طی نشستی با امام جمعه شهر جدید هشتگرد افزود: ما آمده ایم تا شهر بسازیم؛ شهر باید با هویت ساخته و مبتنی بر الگوی پایه اسلامی ایرانی باشد.

جعفری با اشاره مطالبات امام جمعه شهر جدید هشتگرد و مردم منطقه به مشکلات فاز ۷ شهر جدید هشتگرد اشاره کرد و گفت: این مشکلات مبتنی بر یک مدل مدیریتی که به زودی ابلاغ خواهد شد و تا حصول نتیجه پیگیری خواهم کرد .

وی از فعال شدن قرارگاه خدمت تحول پیشرفت خبر داد و گفت: به زودی کمیته تحول پیشرفت با حضور نخبگان، معتمدین و نمایندگان مردم تشکیل خواهد شد چرا که ما معتقدیم کار باید مشارکتی انجام و به دست مردم سپرده شود.

این مقام مسئول افزود: مشکلات مردم در قرارگاه تعیین تکلیف شده و از ائمه جمعه خواهیم خواست سند خدمت را هر هفته در تریبون نماز جمعه اعلام کنند. 

وی با بیان اینکه ما مشکل منابع نداریم و تنها مشکل مدیریتی داریم توضیح داد: باید مشکلات به خوبی احصا و برای تامین منابع زمانبندی شود تا شاهد حل مشکلات و مرتفع شدن آن‌ها باشیم.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ساماندهی املاک، زمینه‌سازی خلق درآمد و خودکفا شدن شهر جدید هشتگرد، تعیین تکلیف طرح مسکن مهر و اقدام ملی، احیای فرصت‌های بالقوه، استاندارد سازی سرانه هفتگانه، تکمیل زیرساخت‌ها، تعیین تکلیف روابط با شهرداری و بیمارستان، رویکرد سرمایه‌گذاری پروژه‌های مشارکتی را از اولویت‌های خود در شهر جدید هشتگرد بیان کرد.

جعفری در ادامه روند بازدید از پروژه‌های عمرانی شهر جدید هشتگرد با حضور در جمع خبرنگاران شهرهای جدید را فرصتی برای پاسخ به انتظارات موجود در بحث عرضه مسکن ارزان قیمت دانست و گفت: موضوع بسیار حائز اهمیت در این حوزه آن است که ما باید در کنار تولید مسکن و پیگیری تعهدات سنواتت گذشته به تأمین زیرساخت ها و سرانه های خدماتی توجه کرده و و کیفیت مطلوب برای زندگی شهروندان محترم شهر جدید را فراهم سازیم.

وی ادامه داد: هشتگرد فرصت های بالقوه فراوانی دارد که باید با مدیریت در بهره وری از زمین هرچه سریعتر اقدام لازم برای احیا او باز آفرینی آن ها را به انجام برسانیم.

جعفری در پایان با تأکید براینکه شهرهای جدید باید دارای درآمد پایدار بوده و خودکفا باشند گفت: برای تحقق در این امر پروژه‌های مشارکتی فرصت مناسبی هستند که با جذب بخش خصوصی شاهد تحول قابل‌توجهی در این مجموعه باشیم.

همچنین در این بازدید سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید با نماینده این منطقه در مجلس شورای اسلامی و همچنین استاندار البرز نیز دیدار و در خصوص رفع موانع و مشکلات موجود به گفتگو پرداخت.

به گزارش شرکت بازآفرینی شهری ایران، گفتنی است جعفری در این بازدید از نزدیک به گفتگو با شهروندان پرداخته و با صدور دستورات لازم به رفع موانع و مشکلات مطرح شده پرداخت.