شناسهٔ خبر: 10403 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی از پایگاه خبری بازدید کرد/ آخوندی: «اطلاع‌رسانی» بهترین راه مقابله با فساد است/ پایگاه خبری مرجعی برای دسترسی شهروندان به اطلاعات باشد

روز خبرنگار در پایگاه خبری وزیر راه و شهرسازی روز گذشته به مناسبت روز خبرنگار از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی روز گذشته ۱۷ مرداد به مناسبت روز خبرنگار از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بازدید کرد و در جریان وضعیت تولید و انتشار اخبار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی در گروه های  "حمل و نقل" ،"مسکن و شهرسازی" و "استان ها "قرار گرفت.

وزیر راه و شهرسازی بعد از اطلاع از آخرین وضعیت تولید و انتشار اخبار خطاب به اعضای تحریریه پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بر دسترسی آزاد مردم به طلاعات تأکید کرد و گفت: هر طرح جامعی که مورد تصویب قرار می‌گیرد صدها عنصر اطلاعاتی را شامل می‌شود که ناظر بر حقوق مردم است.

آخوندی افزود: با توجه به گستردگی حوزه‌کاری وزارت راه و شهرسازی اطلاعات بسیار زیادی در ۴ حوزه حمل‌ونقل زمینی، ریلی، هوایی و جاده‌ای و همچنین در بخش مسکن و شهرسازی در تهران واستان های کشور تولید می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر نشر به موقع اخبار باید امکان دسترسی آزاد مردم به اطلاعات فراهم شود، ادامه داد: در حال حاضر امکان دسترسی به اطلاعات به صورت کامل برای مردم وجود ندارد که پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی باید در این زمینه بیشتر تلاش کند.

آخوندی گفت: این دسترسی اطلاعات باید به گونه‌ای باشد که اگر شخصی در یک شهر یا شهرستان نیازمند آگاهی از اطلاعات طرح جامع همان شهر بود به راحتی بتواند از طریق پایگاه خبری وزارتخانه به آن دسترسی داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آنچه می‌تواند از فساد در کشور جلوگیری کند «اطلاع‌رسانی» است، گفت: در نهایت هیچ اقدامی به اندازه دسترسی آزاد به اطلاعات نمی تواند از فساد جلوگیری کند بنابراین بهترین روش مبارزه با فساد دسترسی آزاد به اطلاعات است که از رسالت‌ کاری خبرنگار محسوب می‌شود.

در این بازدید امیر امینی معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل، حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان و سید سعید سیدعلایی معاون توسعه مدیریت و منابع٬ دکتر آخوندی را همراهی کردند./

نظر شما