شناسهٔ خبر: 104036 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۹۲ درصد راه‌های روستایی البرز بازگشایی شد

برف روبی راه های روستایی درحال حاضر از مجموع یک هزار کیلومتر راه روستایی استان، ۹۲ درصد باز و تنها ۸۶ کیلومتر به علت بارش برف مسدود است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از البرز، علی زندی‌فر، مدیر این اداره کل به محورهای مسدود در راه‌های روستایی استان اشاره کرد و گفت: درحال حاضر از مجموع یک هزار کیلومتر راه روستایی استان، ۸۶ کیلومتر(حدود هشت درصد) به علت بارش برف مسدود شده است.

وی با اشاره به اینکه راه‌های اصلی، شریانی، آزادراه و بزرگراه دراولویت بازگشایی  قراردارند و پس از آن به سرعت راه‌های روستایی پاکسازی و بازگشایی می شوند، افزود: راه‌های مسدود محور کرج- کندوان به طول هشت کیلومتر در محدوده «مورود» و «شلینک»، محور طالقان به طول ۶۵ کیلومتر محدوده «آسفاران»، «خوران به سمت خورانک»، «پرگه»، «نساء‌سفلی»، «تکیه»، «کش»، «دنبلید»، «خچیره»، «گته‌ده» و «آسکان محور«سفیداران» در شهرستان ساوجبلاغ به طول سه کیلومتر و محور «دوروان» در شهرستان کرج به طول ۱۰ کیلومتر را شامل می‌شود که توسط نیروهای راهداری در حال بازگشایی است.

وی درباره میزان برف‌روبی راه‌های استان نیز توضیح داد: درحال حاضر ۷۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی و ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های شریانی شامل آزادراه، بزرگراه و اصلی برف‌روبی شده است. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز همچنین به میزان مصرف شن و نمک برای برفروبی جاده‌ها و راه‌های البرز اشاره و بیان کرد: در بارش اخیر ۱۵۰۰ تن شن و نمک برای برف‌روبی استفاده شده است.

زندی‌فر، در بخش دیگری از صحبت‌هایش به فعالیت ۱۱۰ دستگاه ماشین سنگین و نیمه‌سنگین در راه‌های استان اشاره کرد و گفت: ماشین‌آلات راهداری درحال حاضر در محورهای استان مستقر شده‌اند و به کاربران جاده‌ای خدمت‌رسانی می‌کنند. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز بیان کرد: علاوه بر این، ۱۶۰ راهدار به شکل شیفتی در ۱۶ راهدارخانه های استان مستقر هستند و عملیات بازگشایی محورهای استان را انجام می‌دهند.

وی همچنین به وقوع ۳۲ مورد بهمن در استان اشاره کرد و گفت: طی این مدت ۲۰ مورد بهمن در محور کرج- کندوان و راه‌های روستایی این محدوده و ۱۲ بهمن نیز در شهرستان طالقان اتفاق افتاده است که همگی توسط نیروهای راهداری پاکسازی شده‌اند.

انتهای پیام/