شناسهٔ خبر: 104057 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار اردبیل اعلام کرد:

تامین ماشین‌آلات و تجهیزات راهداری از نیازهای ضروری استان است

استاندار.اردبیل.jpg استاندار اردبیل با اشاره به بارش شدید برف در روزهای اخیر و کمبود ماشین آلات برفروبی و راهداری تاکید کرد که تلاش در جهت تامین و آماده‌سازی تجهیزات مقابله با بحران در استان از نیازهای ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل)،سید حامد عاملی در جلسه ستاد مدیریت بحران استان در محل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود:با وجود کمبود امکانات و تجهیزات، نیروهای امدادی و راهداری در مدیریت جاده های ارتباطی استان از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

رئیس شورای اداری استان اردبیل با اشاره به کمبود امکانات و تجهیزات مورد نیاز در ابن راستا تلاش برای تامین و آماده سازی ماشین الان برای آینده را از جمله ضرورت ها دانست.

استاندار اردبیل با تاکید بر همکاری دستگاههای اجرایی در تامین تجهیزات و اقلام،  آمادگی دستگاههای مختلف امدادی ،صمت، آب، برق، گاز و اورژانس را ضروری خواند.

بازگشایی راه دسترسی ۵۵۰ روستا در اردبیل/ راه ۲۲۵ روستا مسدود است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل نیز گفت: عملیات برفروبی در محورهای مواصلاتی و راه های ارتباطی استان ادامه داشته و تا به این لحظه راه ۵۵۰ روستا بازگشایی شده است.

کلیم اله وثوقی تصریح کرد: با تداوم عملیات برف روبی و بازگشایی راه‌های مواصلاتی و ارتباطی استان اردبیل تا به این لحظه راه دسترسی به ۵۵۰ روستا بازگشایی شده و هنوز ۲۲۵ روستا در محاصره برف هستند.

وی با اشاره به وضعیت راه‌های استان افزود: تمام تلاش مأموران راهداری استان در حال حاضر استمرار عملیات چند شیفته و گسترده برای بازگشایی راه دسترسی روستاهای باقی مانده است که امید می‌رود طی روزهای آینده شاهد بازگشایی راه‌های ارتباطی تمامی روستاها در منطقه باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تصریح کرد: در حال حاضر در تمامی محورهای مواصلاتی استان تردد جریان داشته و به دلیل کولاک مقطعی از دو روز گذشته عملیات برف روبی و نمک پاشی به صورت مداوم در این مسیرها انجام شده و در صورت نیاز کمک رسانی به مسافران انجام شده است.

وثوقی همچنین خاطرنشان کرد: بارش‌های سنگین و حجم بالای برف در روزهای گذشته در استان شرایط برف روبی را برای همکاران راهداری در استان مشقت بار کرده بود که خوشبختانه با مساعد بودن وضعیت جوی از عصر روز گذشته شتاب عملیات‌های برف روبی در استان نیز رضایت بخش شده است.