مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفتوگو با خبرنگارپایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان) اظهار کرد: استان اصفهان یکی از استان های مرکزی کشور بوده و با ۹ استان همجوارارتباط دارد، لذا ارتباط دهنده کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشوراست و از این رو موضوع ترافیک، حوادث ناشی از آن و عبور و مرور خودروها از محورهای مواصلاتی حائز اهمیت است.
وی در خصوص وضعیت و طول راههای استان توضیح داد: در حال حاضر در سطح استان اصفهان ۴۸۰ کیلومترآزادراه، دو هزار و ۱۷۴ کیلومتر بزرگراه، دو هزار و ۲۴۵ کیلومتر راههای اصلی، یکهزار و ۸۵ کیلومتر راههای فرعی و حدود پنج هزار و ۷۰۰ کیلومتر راههای روستایی موجود است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه حدود یکهزار و ۷۶۷ کیلومتر از راههای سطح استان نیاز به ارتقاء و تبدیل به یک درجه بالاتر دارند اذعان داشت: براساس اولویت بندیهای بعمل آمده ۴۲۲ کیلومتر ازاین راهها در اولویت نخست بوده که نیاز به اقدام در سالهای پیش رو دارد، یکهزار و ۲۸ کیلومتر در اولویت درجه دو و ۳۱۶ کیلومتر در اولویت درجه سه است.
وی در خصوص فرآیند شروع پروژههای راهسازی بیان داشت: برای آغاز پروژههای راهسازی ابتدا مبحث مطالعات آن پس از انجام فرآیند انتخاب مشاور صورت میپذیرد و بعد از آنکه مطالعات و نقشهها آماده شد جهت اخذ مجوز ماده ۲۳ و ردیف اعتباری براساس پروژه مربوطه به تهران و یا سازمان برنامه و بودجه ارسال میشود.
قاریقرآن ادامه داد: پس از آنکه ردیف اعتباری پروژه مشخص شد فرآیند برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار انجام میپذیرد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در ادارهکل راه و شهرسازی استان اصفهان ۴۲ قرارداد فعال در حوزه مهندسی و ساخت وجود دارد گفت: این قراردادها در قالب ۳۳ پروژه بوده و مجموع کل قراردادهایی که در حال حاضر اجرایی هستند حدود ۵۱۳ میلیارد تومان است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: در قالب این قراردادها ۳۲۷ کیلومتر احداث باند دوم و حذف شش نقطه حادثه خیز توسط تقاطع های غیرهمسطحی که در سطح استان در دست اجرا هستند در دستور کار است.