شناسهٔ خبر: 104104 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اعلام کرد:‌

ثبت نام بیش ۱۶۵ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان شرقی

روند ساخت پروژه ۸۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن در شهرک واوان شهرستان اسلام‌ شهر مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی گفت: بیش ۱۶۵ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد ‌حدود ۱۱ هزار ثبت نام مربوط به مجردین است.

ابوالقاسم سلطانی مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی درگفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ازثبت نام۱۶۵ هزار متقاضی درطرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت:‌ ‌حدود ۱۱ هزار مورد از این ثبت نام ها مربوط به مجردین ۲۳ الی ۴۵ سال است.

سلطانی با اشاره به اینکه نزدیک۷۰ درصد متقاضیان در تبریز هستند، تصریح کرد: با توجه به اینکه در کلان شهرها موضوع احداث نداریم، ساخت مسکن  در دو شهر سهند و شهریار انجام خواهد شد و در سایر شهرها نیز براساس پیش‌بینی‌های انجام شده و با فرض اینکه ۴۰ درصد ثبت نامی‌ها حائز شرایط باشند، تامین زمین انجام شده که تاکنون این میزان  ۷۰ الی ۸۰ درصد بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی د رمورد شهرهای کوچک نیز گفت: وزارت راه و شهرسازی در شهرهای کوچک زمین ندارد و در شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر تعداد ثبت نامی‌ها معمولا دو رقمی و گاها تک رقمی است و صلاح در این بود که متقاضیان این شهرها از ساختمان‌های بنیاد مسکن استفاده کنند.

سلطانی با اشاره به اینکه تبریز جزو شهرهایی است که۳۵ درصد بافت فرسوده دارد خاطر نشان کرد: تلاش خواهد شد در شهرهای بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در حوزه بافت‌های فرسوده تسهیلات به سمت احیا و بهسازی بافت‌های فرسوده و حاشیه نشین و خود مالکین هدایت شود.