شناسهٔ خبر: 104108 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

افزایش غلظت آلاینده‌های جوی طی ۳ روز آینده در کشور/ورود سامانه بارشی جدید از چهارشنبه به کشور

آلودگی هوای خوزستان کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام افزایش غلظت آلاینده‌های جوی طی ۳ روز آینده در کشور از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از چهارشنبه خبر داد.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی را برای امروز ۴ بهمن و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در سه روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار و برای شهرهای صنعتی افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی شده است. از بعدازظهر چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به نواحی شمال‌غرب و غرب، سواحل غربی دریای خزر، بلندی‌های زاگرس و البرز مرکزی بتدریج افزایش ابر و بارش پراکنده باران و برف و وزش باد رخ می‌دهد.

نقشینه ادامه داد: پنجشنبه گستره بارش‌ها بیشتر می‌شود و علاوه بر شمال‌غرب و غرب در بخش‌هایی از جنوب‌غرب در استان‌های ساحلی دریای خزر، خراسان‌شمالی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، بارش باران و برف و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است. جمعه نیز در سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، نواحی شمال‌شرق و با شدت کمتر در شمال‌غرب، بارش‌ها تداوم پیدا می‌کند.

وی افزود: وزش باد شدید چهارشنبه در بخش‌هایی از غرب و جنوب‌غرب رخ می‌دهد که در مناطق مستعد سبب خیزش گردوخاک می‌شود. پنجشنبه در نواحی مرکز، شرق و شمال‌شرق و جمعه در شرق و دامنه‌های جنوبی البرز، وزش باد شدید خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: از امروز تا پنجشنبه در شمال‌غرب، ماندگاری هوای سرد تداوم دارد و در سایر مناطق کشور روند تدریجی افزایش دما مورد انتظار است. پنجشنبه با نفوذ توده هوای سرد در نواحی غرب و جنوب‌غرب و جمعه برای نیمه شمالی کشور کاهش دمای ۴ تا ۶ درجه‌ای پیش‌بینی شده است.

وی اعلام کرد: دریای خزر پنجشنبه و جمعه و نیمه غربی خلیج‌فارس و تنگه‌هرمز جمعه مواج و متلاطم است.

به گفته نقشینه، آسمان تهران طی سه روز آینده صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی است. بیشینه دمای پایتخت امروز ۱۱ فردا ۱۲ درجه بالای صفر می‌شود و کمینه دما نیز به یک درجه زیر صفر می‌رسد.