شناسهٔ خبر: 104122 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره راههای روستایی کردستان اعلام کرد:

۷۰ کیلومتر راه روستایی در کردستان آماده آسفالت است

ایران منش رئیس راه اداره روستایی کردستان رییس اداره راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: در حال حاضر ۷۰ کیلومتر راه روستایی در استان آماده آسفالت بوده و بخشی از آن قیرپاشی نیز شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کردستان عطاءالله ایران منش اظهار کرد: از حدود ۲ سال گذشته که آسفالت راه های روستایی به اداره کل راهداری واگذار شده است حدود ۲۰۰ کیلومتر راه در استان آسفالت شده که ۵۰ کیلومتر آن در ۹ ماهه امسال انجام شده است. وی افزود: امسال همچنین ۷۰ کیلومتر دیگر راه روستایی در استان آماده آسفالت بوده و بخشی از آن قیرپاشی نیز شده است و به محض مساعد شدن وضعیت آب و هوایی، عملیات آسفالت این مسیرها نیز انجام خواهد شد.

رییس اداه راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان یادآور شد: در مجموع ۶ هزار و ۱۸۱ کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد که سه هزار و ۱۴۰ کیلومتر آن آسفالت بوده که مابقی آن خاکی و یا شنی است. وی با بیان اینکه در زمینه آسفالت راه های روستایی، استان کردستان سه درصد از میانگین کشوری پایین تر است گفت: فاصله اصلی ما با میانگین کشوری در زمینه آسفالت راه های روستایی مربوط به روستاهای زیر ۲۰ خانوار است.

ایران منش اظهار داشت: در حال حاضر میزان بهره‌مندی راه های روستایی روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان ۶۴ درصد و در کشور ۸۰ درصد است و برای رسیدن به میانگین کشوری در این بخش باید ۸۰۰ کیلومتر آسفالت انجام شود، که اولویت ما ، آسفالت این راههاست.

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و حدود یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن هم راه بین‌شهری است.