شناسهٔ خبر: 104144 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

طی مکاتبه با مدیران کل راهداری و راه و شهرسازی استان‌ها تاکید شد؛

ارایه گزارش عملکرد دهه اقدام برای ایمنی جاده‌ها به دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه‌های کشور

کمیسیون ایمنی راههای کشور سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در مکاتبه با مدیران کل راهداری و راه و شهرسازی با تاکید بر همکاری جهت دستیابی به اهداف دهه خواستار ارایه گزارش عملکرد دهه اقدام برای ایمنی جاده‌ها به دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه‌ها شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی‌زاده سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در مکاتبه با مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها و مدیران کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان‌های سراسر کشور، ضمن ارایه ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی و رییس کمیسیون ایمنی راه‌های کشور برای آغاز برنامه‌های اجرایی دهه ملی اقدام برای ایمنی راه‌ها (۱۴۰۰ تا ۱۴۰۹) با شعار محوری مراقبت از کودکان، خواستار برنامه‌ریزی برای دستیابی به اهداف دهه شد.

وی تصریح کرد: گزارش اقدامات انجام شده توسط استان‌ها به دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه‌های کشور ارسال شود.

پیش‌تر، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در مکاتبه با وزرای کشور، ارتباطات و فناوری اطلاعات، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، صنعت معدن و تجارت، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم تحقیقات و فناوری، دادستان کل کشور، ریاست سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، رییس سازمان ملی استاندارد، فرمانده پلیس راهور ناجا، رییس جمعیت هلال احمر، رییس کل بیمه مرکزی، رییس سازمان پزشکی قانونی کشور و رییس سازمان اورژانس کشور، سند دهه اقدام ملی برای ایمنی راه‌ها را ابلاغ کرد.

وزیر راه و شهرسازی طی این مکاتبه ضمن اعلام آغاز دهه ایمنی راه‌ها از ۳۰ آبان خواستار برنامه‌ریزی برای دستیابی به اهداف دهه جهت کاهش کشته‌شدگان و مجروحان تصادفات ترافیکی و ارایه گزارش اقدامات انجام شده به کمیسیون ایمنی‌ راه‌ها شد.

هم‌زمان با گام دوم انقلاب و به منظور حفظ و صیانت از سلامت اجتماعی و برای ارتقای ایمنی تمامی کاربران جاده‌ای، کمیسیون ایمنی جاده‌های کشور دوره 10ساله ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۹ را با عنوان دهه اقدام برای ایمنی جاده‌ها تعیین و نام‌گذاری کرده است. این سند به این منظور تدوین و اجرایی شده است تا با وضع سیاست‌ها و برنامه‌ریزی جهت انجام اقدامات موثر، توجه کافی به توسعه فرهنگ ایمنی ترافیک در بین کلیه کاربران راه و اجزای شکل دهنده آن معطوف شده و در پایان این دوره کاهش چشمگیری در تعداد کشته‌شدگان و مصدومان ناشی از تصادف‌های ترافیکی جاده‌ای حاصل شود.