شناسهٔ خبر: 104158 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

دوشنبه ۴بهمن انجام شد؛

ورود هیات اقتصادی ایران به جمهوری آذربایجان

دیدار وزیر راه و شهرسازی به همراه استاندار آذربایجان شرقی و رییس کمیسیون اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان به شهر فضولی جمهوری آذربایجان وارد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خبرگزاری صدا و سیما، هیئت اقتصادی کشورمان متشکل از رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، استاندار آذربایجان‌شرقی، به همراه سفیر کشورمان در سفر به جمهوری آذربایجان با مقامات عالی رتبه این کشور دیدار و گفتگو خواهند کرد.

هیات ایرانی در بدو ورود مورد استقبال شاهین مصطفی‌یف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان قرار گرفت.

سید عباس موسوی سفیر کشورمان، بازدید از طرح‌های عمرانی مناطق آزاد شده " فضولی – زنگیلان و هورادیز" و نهایی کردن طرح‌های ارتباطی و حمل و نقلی، گفتگو و تفاهم در بخش‌های سرمایه‌گذاری طرح‌های مشترک را مهمترین برنامه‌های نشست‌های دو کشور اعلام کرد.

دیدار با رئیس‌جمهور، معاون نخست‌وزیر و وزیر ارتباطات جمهوری آذربایجان از دیگر برنامه‌های این سفر ۲ روزه خواهد بود.

عابدین خرّم و رستم قاسمی به منظور پیگیری توسه روابط دوجانبه بین ایران و جمهوری آذربایجان به ویژه تسهیل ترانزیت و تردد ناوگان تجاری از قلمرو یکدیگر صبح امروز (دوشنبه) عازم این کشور شدند.

مذاکرات دوجانبه با مقام‌های جمهوری آذربایجان برای توسعه همکاری‌های فی‌مابین در زمینه‌های حمل‌ونقل و ترانزیت و پیگیری پروژه‌های زیرساختی مشترک دو کشور، مهمترین دستور کار این سفر است.

مقرر شده در این سفر ضمن دیدار با «الهام علی‌اف» رییس جمهوری آذربایجان، «شاهین مصطفی‌یف» معاون نخست وزیر و «رشاد بنی‌یف» وزیر حمل و نقل و توسعه دیجیتال، پیرامون پروژه احداث پل مشترک جاده‌ای روی رودخانه آستاراچای و تسهیل و تسریع در ترانزیت و تردد ناوگان تجاری دو کشور از قلمرو یکدیگر مذاکراتی انجام شود.

همچنین بازدید از پروژه بارانداز ریلی و بازدید از مسیر‌های ترانزیتی مورد نظر از جمله برنامه‌های مقامات کشورمان در سفر به همسایه شمالی است.