شناسهٔ خبر: 104214 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر مرکزی حراست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خبر داد:

توسعه مبادلات تجاری در پایانه مرزی میلک

توسعه مبادلات تجاری و حل مشکلات مرزی در پایانه مرزی میلک مدیرکل دفتر مرکزی حراست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: تسهیل تجارت، حل مشکلات مرزی و توسعه مبادلات مرزی در پایانه مرزی میلک در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان دکتر محمد رضا هاشمی نیا، مدیرکل دفتر مرکزی حراست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در بازید از پایانه مرزی میلک‌ اظهار داشت: با توجه به‌ اینکه پایانه مرزی میلک سهم كشور را در ترانزیت كالا و حمل و نقل بین المللی تقویت می كند در تلاش هستیم با توسعه محوطه آن و رفع موانع موجود زمینه را برای جذب سرمایه گذاران و تجار فراهم نماییم.

وی مرز‌های رسمی را پیشانی جمهوری اسلامی در مبادلات اقتصادی معرفی کرد، و افزود: ۷۷۲ هزار و ۳۳۷ تن کالا در ۱۰ ماهه در سال جاری از طریق پایانه مرزی میلک جابجایی کالا انجام شده، که این حجم با توجه به‌ نیاز این کشور به کالاهای تولید داخلی توان افزایش تا حدود دو برابر را نیز دارد.

مدیرکل دفتر مرکزی حراست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تاکید کرد: پایانه مرزی میلک به عنوان سکوی صادراتی از اهمیت بالایی برای کشور برخوردار است، بطوری که ضمن توسعه مناسبات اقتصادی و فرهنگی با کشور دوست و همسایه افغانستان موجبات ارتقای سطح درآمد و معیشت مردم منطقه و ارز آوری را برای این استان فراهم می‌سازد.

لازم به ذکر است مدیر کل دفتر مرکزی حراست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سفر یک روزه به سیستان و بلوچستان علاوه بر پایانه مرزی میلک از روند اورهال و بازسازی دستگاه های ماشین آلات راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان و پایانه بار زاهدان بازدید کرد.

انتهای پیام/