شناسهٔ خبر: 104322 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نماینده ولی فقیه در بازدید از مرکز مدیریت راه‌های کردستان تاکید کرد:

راهداران به معنای واقعی خدمتگزار مردم هستند

محمد راشد مدرس گرجی نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان در ۲ موج بارشی سنگین هفته قبل ثابت کرد که به معنای واقعی خدمتگزار به مردم است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کردستان حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی در بازدید از مرکز مدیریت اطلاعات راههای استان ، اظهار داشت: راهداران کردستان در زمینه راه انداختن کار مردم و پاسخگویی به آنان موفق عمل کرده و خدمات آنها رضایت بخش بود. وی با بیان اینکه در کار مدیریتی ۸۰ درصد موفقیت به معنای نمره قبولی است، افزود: در موج بارشی هفته قبل، نمره قابل قبولی برای راهداران در کارنامه خدمت شان به ثبت رسید.

نماینده ولی فقیه در کردستان تاکید کرد: مسائل و مشکلات برف ، مختص کشور ما نیست و در بسیاری از کشورها با بارش برف سنگین، خدمات ضعیف و زمین‌گیر می شود. حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی با بیان اینکه در این بارش، مدیریت شهری با مشکل مواجه شد ولی در جاده‌ها و حوزه برون شهری مشکلی نداشتیم. اضافه کرد: مردم خدمات خدمتگزاران را می بینند و زبان تشکر از آنها را هم بلد هستند.

وی افزود: در روایات آمده است که «مومن خدمتگزار مومن است» .خدمت به معنای این کاری است که راهداران انجام می دهند و اسباب فایده هستند. 

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر پاسخگویی مسئوولان به مردم بعنوان یکی از راه‌های کاهش بار ذهنی آنها اضافه کرد: در شرایط فعلی که جامعه با فشار اقتصادی و نیز سختی های ناشی از کرونا مواجه است، دستگاه‌های خدمات‌رسان و یا آنهایی که در نقطه پاسخگویی هستند باید مهربانانه پاسخگوی مردم باشند.

در این دیدار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان با اشاره به برف روبی ۸۰ هزار کیلومتر باند در این مدت، افزود: از یک هزار و ۷۰۰ روستای استان در این مدت یک هزار و ۴۰۰ روستا هر کدام ۲ بار برفروبی و ۷۰۰ هزار تن برف جابجا شد.

مدرس گرجی به برقراری ۱۳۵ هزار تماس با مرکز مدیریت راه‌های استان ( سامانه ۱۴۰) اشاره کرد و اظهار داشت: از این تعداد ۱۵ هزار تماس بصورت مستقیم پاسخگویی و بقیه نیز با سامانه تلفنی گویا جواب داده شده است.

وی با بیان اینکه چهار هزار خودرو در این مدت رهاسازی و ۴۰۰ نفر هم در پایگاه‌های جاده‌ای استان اسکان یافتند، اضافه کرد: ۳۰۰ نفر عوامل راهداری با ۳۰۰ دستگاه فعال خودرو فعال در قالب ۴۰ تیم از ۱۵ آبان در ۲۲ راهدارخانه استان آماده باش هستند و علاوه بر آن از ظرفیت بخش خصوصی در قالب ۱۰۰ دستگاه تراکتور برفروب برای بازگشایی راه‌های روستایی استفاده شده است. 

انتهای پیام/