شناسهٔ خبر: 104338 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان:

خودمالکین مازندرانی برای دریافت تسهیلات ثبت نام کنند

سید محمد نظری مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران گفت: افراد خود مالک استان می‌توانند برای ساخت واحد‌های خود از تسهیلات قانون نهضت ملی مسکن برخوردار شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(مازندران)، سید محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران اظهار کرد: به منظور بهره‌مندی عموم مردم از مزایای طرح نهضت ملی مسکن، هم استانی‌های عزیز در همه شهرهای استان مازندران که دارای زمین بوده و برای آن پروانه ساختمانی اخذ کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به سامانه saman.mrud.ir و ثبت نام در این سامانه از تسهیلات مقرر در طرح نهضت ملی مسکن، شهرستان ساری ۳۵۰ میلیون تومان و سایر شهرهای استان ۳۰۰ میلیون تومان برخوردار شوند. 

وی تشریح کرد: خود مالک یعنی سند مالکیت زمین به نام بخش خصوصی یا شخص حقیقی باشد به این ترتیب هرمالک، می‌تواند برای ساخت تعداد واحد‌های در دست ساخت، بدون محدودیت وام دریافت کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران تصریح کرد: مالکین این اراضی می توانند به ازای هر واحد به طور مجزا تسهیلات دریافت و در مرحله فروش اقساطی افراد مورد نظر را برای دریافت کارت اقساط و انجام قسط بندی به بانک عامل معرفی کنند. 

وی در خصوص مدارک مورد نیاز برای بهره‌مندی از این طرح عنوان کرد: سند مالکیت و پروانه ساختمانی اصلی‌ترین مدارک مورد نیاز برای استفاده از این تسهیلات است. 

نظری تأکید کرد: افرادی که برای فروش اقساطی به بانک معرفی می‌شوند نیازی به دارا بودن شرایط ماده یک آئین نامه قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن ندارند. 

 وی یادآور شد: جزئیات پرداخت تسهیلات در طرح نهضت ملی مسکن در چهارمرحله ی اصلی بدین شرح است که در مرحله پی‌کنی و فوندانسیون ۱۰ درصد، مرحله اسکلت و سقف ۴۰ درصد، سفت‌کاری ۲۵ درصد و مرحله نازک کاری نیز ۲۵ درصد تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود.