شناسهٔ خبر: 104355 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه وشهرسازی جنوب کرمان اعلام کرد:

آغاز عملیات اجرایی آسفالت بزرگراه جیرفت – فاریاب- زیارتعلی

 جنوب کرمان آسفالت بلوک - فاریاب مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان از آغاز عملیات اجرایی آسفالت باند دوم محور جیرفت – فاریاب – زیارتعلی به طول ۱۴کیلومتر خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری راه وشهرسازی (جنوب کرمان) محمد ساردویی مدیر کل راه وشهر سازی جنوب کرمان درحاشیه بازدید از بزرگراه جیرفت - فاریاب - زیارتعلی گفت: عملیات اجرایی آسفالت باند دوم محور جیرفت – فاریاب – زیارتعلی به طول ۱۴کیلومتر آغاز گردید. این محور به طول کلی ۱۴۷کیلومتر از جیرفت آغاز و به زیارتعلی در استان هرمزگان ختم خواهد شد که ۱۰۵کیلومتر آن درحوزه جنوب استان کرمان واقع شده است.

وی اظهار داشت:  این محور به دليل وجود معادن متعدد، مزارع بزرگ كشاورزي،عبورازشهربلوك و همچنين روستاهاي پرجمعيت كه درحاشيه اين راه قرارگرفته اندداراي ترددوترافيك بالائي بوده وازمحورهاي مهم  استان کرمان محسوب ميگردد. احداث این  ۱۴کیلومتر  از مسیر با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد در دست اقدام می باشد و جهت تکمیل این محور اعتباری بالغ بر ۵۰۰۰ میلیارد ریال مورد نیاز است.

ساردویی همچنین درخصوص اهمیت این محوراشاره کرد : با توجه به اهميت ويژه اين محور وتشويق سرمايه گذاران دربخش صنايع تبديلي كشاورزي وهمچنين توسعه معادن منطقه ودر نتيجه ايجاداشتغال و جلوگيري ازمهاجرت مردم از شهرهاي كوچك و روستاها ، ضرورت احداث باند دوم اين محور دو چندان کرده است .  

وی گفت: ۱۰ کیلومتر دیگر نیز با اعتبارات این اداه کل و اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده ای جنوب کرمان تکمیل و به بهره برداری رسیده است و یک قطعه ۵ کیلومتری تا ورودی شهربلوک در مرحله برگزرای مناقصه است.

وی ادامه داد: مابقی مسیر نیز در دست اقدام می باشد  وبرای پیوست قانون بودجه شدن این پروژه و پروژه بزرگراه رودبار جنوب – ایرانشهر نیز اقدامات لازم در سطح وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه کشورانجام شده است.