شناسهٔ خبر: 104375 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عضو حقیقی کار گروه توسعه دولت الکترونیک استان مطرح کرد؛

ضرورت تحقق استعلامات الکترونیکی بین دستگاهی در استان اصفهان

مهدی منصوری - اصفهان عضو حقیقی کار گروه توسعه دولت الکترونیک استان اصفهان گفت: پنجره واحد خدمات الکترونیکی می‌تواند موجب کاهش زمان خدمات، کاهش هزینه، کاهش تردد شهری و بین شهری شود و افزایش بهره وری، کاهش آلودگی هوا و ترافیک را به همراه دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مهدی منصوری عضو حقیقی کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان اصفهان اظهار کرد: اگر به دنبال یافتن دلایل ترافیک و آلودگی هوا هستیم یکی از عوامل موثر بر آن ترددهای شهروندان برای دریافت خدماتی است که همچنان به صورت سنتی توسط دستگاه‌های اجرایی ارائه می‌شود و برای انجام آن خدمت الزاما به مراجعه حضوری نیازمند است.  

وی با بیان اینکه یکی از فرایندهای سنتی و زمانبر، استعلام های بین دستگاهی است، اذعان داشت: اینکه دستگاه های اجرایی از طریق شبکه دولت به تبادل مکاتبات اداری و استعلامات می پردازند چندان بر سرعت و کیفیت خدمات به شهروندان تاثیر گذار نیست بلکه بخش عمده از تعاملات دستگاه‌های اجرایی استعلامات متعدد بین دستگاهی است که در حال حاضر اکثر آن به صورت نامه انجام می شود و این کندی فرایند، از کیفیت خدمات به شهروندان و سرمایه گذاران بخش خصوصی کاسته است.  

عضو حقیقی کار گروه توسعه دولت الکترونیک استان اصفهان ادامه داد: در این راستا سال گذشته سامانه سیاوش (سامانه یکپارچه امور زیربنایی و شهرسازی) پس از مطالعات تخصصی در اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بصورت نسخه آزمایشی راه اندازی و در اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ به تصویب کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان با حضور استاندار رسید و مقرر شد سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، بودجه راه اندازی نسخه نهایی آن را تامین کند که متاسفانه این امر محقق نشد.    

وی با بیان اینکه پلت فرم این سامانه قابلیت گسترش به منظور پنجره واحد خدمات الکترونیکی استان اصفهان را داراست افزود: در پنجره واحد خدمات الکترونیکی هر شهروند پس از احراز هویت دارای یک نمایه اختصاصی می شود و تمامی خدمات الکترونیکی و اطلاع رسانی فرایندهای قابل ارائه به شهروندان و استعلامات بین دستگاهی بصورت تجمیع شده انجام می‌پذیرد.  

منصوری با اشاره به اینکه سه رکن دولت الکترونیک شامل دولت، بخش خصوصی و مردم است گفت: پنجره واحد خدمات الکترونیکی مزایایی همچون شفافیت، سهولت، کاهش زمان خدمات، کاهش هزینه، کاهش تردد شهری و بین شهری را دارد و منجر به افزایش بهره‌وری، کاهش آلودگی هوا و ترافیک و موجب رضایت مندی شهروندان از نحوه و کیفیت خدمات و تسهیل در سرمایه گذاری بخش خصوصی می شود.