شناسهٔ خبر: 104378 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد:

ثبت نام ۵۸ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن در ایرانشهر

طرح نهضت ملی مسکن ایرانشهر مدیرکل راه و شهرسازی ایرانشهرگفت: ۵۸هزار متقاضی تاکنون در مجموع طرح‌های اقدام ملی مسکن و طرح نهضت ملی مسکن جنوب سیستان و بلوچستان ( ایرانشهر) ثبت نام کرده‌اند.

حمزه امیریان، مدیرکل راه و شهرسازی ایرانشهر در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ازثبت نام۵۸ هزار متقاضی در مجموع طرح های اقدام ملی مسکن و نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: با توجه به جمعیت جوان جنوب استان استقبال خوبی از این طرح شده است.

امیریان تعداد واحدهای مسکونی در نظر گرفته شده برای جنوب استان سیستان و بلوچستان (ایرانشهر ) را ۴۲ هزار واحد برشمرد و گفت: برای دوسال اول ساخت مسکن، زمین تامین شده است و مابقی زمین ها از طریق اراضی ملی و دستگاه های دولتی تامین خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به پایش های انجام گرفته مشکلی در مورد تامین زمین وجود نداشته باشد.

 امیریان با اشاره به پیشرفت فیزیکی طرح اقدام ملی در ایرانشهر و چابهار خاطر نشان کرد: پروژه های اقدام ملی مسکن زیر مجموع طرح نهضت ملی مسکن که در شهرهای چابهار و ایرانشهر با مشارکت ۱۰ شرکت تعاونی و تعداد ۲۶۱۲ واحد مسکونی در حال ساخت است،که برخی از پروژه ها پیشرفت ۱۰۰درصدی داشته و در برخی از پروژه ها نیز اقدامات اولیه انجام شده و پیشرفت ۵ الی ۳۰ درصدی داشته است.

 وی در پایان با اشاره به ثبت نام ۲۰ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن گفت: تاکنون پایش اطلاعات ۳ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن انجام شده است.

گفتنی است، ثبت‌نام نهضت ملی مسکن یک ماه بعد ابلاغ قانون جهش تولید توسط رییس‌جمهور از ۲۸ مهرماه در سامانه saman.mrud.ir آغاز شد. نهضت ملی مسکن یکی از سیاست‌های کلان دولت سیزدهم در حوزه مسکن است که بر اساس این سیاست، احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در ۴ سال در برنامه دولت قرار گرفته است. متقاضیان با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه ۵ سال سکونت در شهر موردتقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.