شناسهٔ خبر: 104389 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

ثبت نام۱۱۳ هزار متقاضی ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن استان البرز

روند ساخت پروژه ۵۰۴ واحدی نهضت ملی مسکن در شهر شهریار مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز گفت: بیش ۱۱۳هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن در استان البرز ثبت نام کرده اند.

رضا خالقی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز درگفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ازثبت نام بیش از۱۱۳ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: زمین اختصاص یافته این طرح که از شهرهای هم جوارشهر، شهر جدیدهشتگرد و ۵ شهرک جدید مسکونی که درغرب و جنوب غرب استان در مجاورت نظرآباد و اشتهارد پیش بینی شده است، تامین خواهد شد .

خالقی درمورد تعداد واحدهای مسکونی در نظر گرفته شده برای استان البرز گفت: صدهزار و پانصد واحد مسکونی برای استان البرز در نظر گرفته شده است که طی ۴ سال ساخته می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز در مورد پایش ثبت نام ها گفت: فعلا در حال ثبت نام و پایش اطلاعات هستیم و پایش نهایی پس از ۲۰ بهمن انجام خواهد شد.

وی درپایان خاطر نشان کرد: اگر مصوبات شهرک های جدید مسکونی را اخذ کنیم و همچنین با افزایش ظرفیت شهر جدید هشتگرد مشکلی در مورد تامین زمین طی ۴ سال نخواهیم داشت.

گفتنی است، ثبت‌نام نهضت ملی مسکن یک ماه بعد ابلاغ قانون جهش تولید توسط رییس‌جمهور از ۲۸ مهرماه در سامانه saman.mrud.ir آغاز شد. نهضت ملی مسکن یکی از سیاست‌های کلان دولت سیزدهم در حوزه مسکن است که بر اساس این سیاست، احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در ۴ سال در برنامه دولت قرار گرفته است. متقاضیان با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه ۵ سال سکونت در شهر موردتقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.