شناسهٔ خبر: 104403 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان خبر داد:

ثبت نام افزون بر ۷۸ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان

نهضت ملی مسکن زاهدان.jpg معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: ۷۸ هزار و ۴۵۰ متقاضی از ۲۸ مهرماه تاکنون در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل اقدام به نام نویسی در طرح نهضت ملی مسکن کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، ابوالفضل مهدیار با بیان اینکه ۷۸ هزار و ۴۵۰ متقاضی از ۲۸ مهرماه تاکنون در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل اقدام به نام نویسی در طرح نهضت ملی مسکن کردند،
اظهار داشت: امکان ثبت نام مجردین مرد ۲۳ تا ۴۴ سال در تمامی شهرهای استان و سایر واجدین شرایط بجز زاهدان در مابقی شهرها استان تا ۲۰ بهمن ماه جاری از طریق سامانه نهضت ملی مسکن به آدرس اینترنتی ( saman.mrud.ir ) وجود دارد.

وی با اشاره به سیاست های بسترسازی و تشویق مردان مجرد به تشکیل خانواده گفت: واحدهای ساخته شده به مجردانی تعلق می گیرد که در طول دوره ساخت تشکیل خانواده داده باشند در غیر این صورت واحد به قیمت کارشناسی روز با محاسبه اتمام تخفیف ها و یارانه های پروژه به همان متقاضی تحویل داده می شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: به منظور ساخت واحدهای مسکونی با کیفیت در طرح نهضت ملی مسکن استان کمیته ارزیابی سازندگان با همکاری معاونت عمرانی استانداری تشکیل گردیده که در آن تنها سازندگانی می توانند در طرح مشارکت داشته باشند که حائز امتیازات لازم شوند.

مهدیار با بیان اینکه ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن با اخذ مجوز و پروانه ساخت شروع می‌شود، گفت: تمام موارد مربوط به استحکام و مقاومت ساختمان چه به لحاظ ایستایی و مقاومت در برابر زلزله و چه عمر مفید در نظر گرفته شده است.