شناسهٔ خبر: 104458 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان فارس:

پروژه‌های بزرگراهی فارس طی ۴ سال تکمیل می‌شود

مراسم مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان فارس با اشاره به گستردگی و اهمیت وظایف و ماموریت‌های این اداره کل، وعده داد که ظرف مدت چهارسال، پروژه‌های بزرگراهی در این استان را تکمیل و کار را جمع کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ) فارس(، محمودرضا طالبان دوشنبه ۱۱ بهمن در آیین تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی فارس با بیان اینکه در این حوزه دو وزارت خانه بزرگ با هم ادغام شده و سنگین‌ترین ماموریت‌ها را دولت در این حوزه دارد، گفت: در حوزه راه ۷۷۰ کیلومتر بزرگراه در دست ساخت داریم، اما در مجموع استان در بحث بزرگراهی فقیر هستیم.

او با بیان اینکه قول می‌دهیم که بتوانیم بزرگراه‌ها را در طول ۴ سال جمع کنیم، افزود: درباره کمربندی شیراز هم باید نشستی با مدیریت شهری شیراز داشته باشیم، چراکه کمربندی جنوبی شیراز به دلیل احداث سکونتگاه‌ها دیگر کمربندی نیست و این مسیر بیشترین نقش گلوگاه شهری را دارد.

مدیرکل جدید راه و شهرسازی فارس با بیان اینکه امروز ۷۰ درصد درون شهری در کمربندی انجام می‌شود، گفت: امیدواریم قطعه ۸ آزادراه شیراز _ اصفهان تکمیل و کمربندی به شهرداری تحویل داده شود و ایمن‌سازی این مسیر نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

طالبان با بیان اینکه آزادراه شیراز _ اصفهان در مراحل پایانی است، خاطرنشان کرد: آزادراه شیراز _ بوشهر نیز باید در دستور کار قرار گیرد و باید انقلابی عمل کنیم تا این آزادراه‌ها به سرانجام برسد.

او با بیان اینکه این استان نسبت به استان‌های هم‌تراز در حوزه راه فقیر است، گفت: در بحث مسکن شعار سالانه یک میلیون مسکن داده شده اگر غیر از نگاه جهادی و انقلابی باشد این اتفاق نمی‌افتد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس با بیان اینکه قرارگاه جهادی مسکن در استان تشکیل شده که کاری کارشناسانه بوده است، افزود: تلاش می‌کنیم که شرایط تامین زمین و ساخت مسکن در استان فراهم و از مصالح تولیدی داخل استان در ساخت مسکن استفاده شود که به اقتصاد استان رونق دهد.

طالبان همچنین با اشاره به طرح توسعه حرم سوم، گفت: نگاه علمی و دانشگاهی برای توسعه اطراف حرم لحاظ می‌شود و با توجه به حفظ آثار تاریخی این طرح انجام می‌گیرد همچنین احیای میدان توپخانه شیراز هم با کمک شهرداری انجام می‌شود که نقطه مغفول مانده شهر است.

مدیرکل جدید راه و شهرسازی فارس با اشاره به مطالبه کارمندان برای بهبود معیشت، بیان کرد: اگر بخواهیم جهاد مسکن را انجام دهیم باید رضایت کارمندان جلب شود و مشکلات معیشتی آن‌ها برطرف شود که در این راستا تلاش می‌کنیم.