شناسهٔ خبر: 104461 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

عبور آمار ثبت نامی های نهضت ملی مسکن استان اصفهان از ۲۴۳ هزار نفر

علیرضا قاری قران اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از ثبت نام ۲۴۳ هزار نفر از مردم استان اصفهان در سامانه طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ اظهار کرد؛ تازه‌ترین آمار در خصوص ثبت‌نام متقاضیان مسکن در سامانه طرح نهضت ملی مسکن برای استان اصفهان حاکی از آن است که میزان ثبت‌نام‌ها از مرز ۲۴۰ هزار نفر فراتر رفته است.  

 وی بیان داشت: براساس برنامه استان اصفهان در طرح جهش تولید مسکن، در سطح استان برای یکسال نیاز به ساخت ۵۰ هزار و ۹۹۲ واحد است که این عدد برای چهار سال به بیش از ۲۰۳ هزار و ۹۰۰ واحد می‌رسد.  

  مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: مطابق با این برنامه میزان زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان اصفهان برای یکسال یکهزار و ۷۹ هکتار است.     

 وی با بیان اینکه امکان ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن در تمامی شهرهای استان اصفهان فراهم است اذعان داشت: متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه (ثمن) به آدرس saman.mrud.ir برای نامنویسی اقدام کنند.    

قاری‌قرآن در این باره خاطرنشان کرد: تامین مسکن متقاضیان در شهر مورد تقاضا و یا در نزدیک ترین شهر مجاور که امکان تامین زمین در آن فراهم باشد، صورت می‌پذیرد.    

  وی در خصوص متقاضیانی که می‌توانند برای ثبت نام در این طرح اقدام کنند، بیان داشت: در حال حاضر افراد متاهل و یا سرپرست خانوار و مجردین شامل نخبگان علمی با معرفی بنیاد ملی نخبگان، مردان مجرد بالای ۲۳ سال سن، (معلولین جسمی، حرکتی با دارا بودن حداقل ۲۰ سال سن و با معرفی سازمان بهزیستی کشور)، زنان خودسرپرست بالای ۳۵ سال سن، بیماران خاص بر اساس ضوابط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در سامانه اقدام کنند.    

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: تحویل واحد به مردان مجرد (بین ۲۳ سال تمام تا ۴۴ سال تمام) پس از اتمام ساخت و ایفای تعهدات متقاضی منوط به ارائه عقدنامه رسمی ازدواج است.