شناسهٔ خبر: 104463 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی لرستان اعلام کرد؛

مطالبات بالای پیمانکار عامل کندی چهار خطه خرم‌آباد-کوهدشت

محور خرم آباد کوهدشت.jpg معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان گفت: وجود معارضین محلی و دولتی همچنین مطالبات بالای پیمانکار سبب شده که ۱۳ کیلومتر باقیمانده مسیر به بهره‌برداری نرسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لرستان)، گودرز بابا عباسی، با اشاره به اینکه چهارخطه خرم‌آباد -کوهدشت بخشی از چهار خطه‌های منتهی به مرکز استان است که عملیات اجرایی آن  سال ۸۶ شروع شده است، عنوان کرد: طول کل محور خرم آباد -کوهدشت ۸۷ کیلومتر است که در سال‌های گذشته ۷۴ کیلومتر از مسیر به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود:  ۱۳ کیلومتر باقیمانده از سمت کوهدشت  ۵ کیلومتر مسیر در واریانت چنار کوهدشت واقع شده، قرار داد این قسمت ۴۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است و از  ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به اینکه ابنیه فنی ، خاکبرداری و خاکربزی ۳ کیلومتر ابتدای مسیر به طور کامل اجرا شده و  در مرحله سابگرید قرار دارد، افزود: پیمانکار این قسمت به دلیل میزان بالای مطالبات و عدم توانایی مالی جهت موقتا پروژه را متوقف کرده که با توجه به قول مساعد در خصوص تامین اعتبار پروژه در آینده نزدیک پروژه فعالیت خود را از سر خواهد گرفت.

بابا عباسی  افزود: باقیمانده محور از سمت خرم‌آباد به طول ۸ کیلومتر یعنی قطعه خضر به سه راهی فرودگاه نیز با مبلغ قراردارد یازده میلیارد و دویست میلیون تومان  است،  که به دلیل وجود معارضین محلی و دولتی یعنی میراث فرهنگی عملیات اجرایی تا حدودی طولانی شده اما در حال حاضر با سرعت مناسبی در حال انجام است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه حدود ۴ کیلومتر از سمت راست محور و ۲ کیلومتر از سمت چپ محور تعریضی، آسفالت شده همچنین  ۳ کیلومتر از محور هم  لایه زیر اساس و اساس اجرا شده  و آماده آسفالت است، عنوان کرد: پیشرفت فیزیکی این قسمت حدود ۵۵ درصد است و در صورت تامین اعتبار تا شهریور ماه ۱۴۰۱ آماده بهره‌برداری است.

باباعباسی افزود:  جهت سرعت بخشیدن به قطعه اول قرارداد آسفالت باقیمانده محور در سال جاری منعقد و پیمانکار آماده فعالیت است، به محض مساعد شدن هوا عملیات تکمیل آسفالت محور نیز انجام خواهد شد.

وی عنوان کرد: همچنین در سال جاری در سه راهی پتروشیمی نیز تقاطع غیر هم سطح طراحی و پیمانکار آن انتخاب شده اکنون در حال تجهیز کارگاه است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان در خصوص اعتبار مورد نیاز پروژه گفت: اعتبار مورد نیاز برای بهره‌برداری از این پروژه بجز نقطه سراب چنگایی ۱۸۰ میلیارد تومان است.