شناسهٔ خبر: 104510 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره‌ کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اعلام کرد:

آماده به کار بودن ۳۰۸ نیروی راهداری چهارمحال و بختیاری برای عملیات راهداری زمستانی

برف روبی سرپرست اداره‌ کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری به آمادگی ۳۰۸ نیروی راهداری استان برای اجرای عملیات راهداری زمستانی اشاره کرد و گفت: تجهیز راهدارخانه های ثابت و فصلی استان نیز با سرعت انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری) بر اساس برنامه زمان‌بندی شده مراحل تامین و خرید وسایل و تجهیزات مورد نیاز در طرح راهداری زمستانی همچون نمک و شن و ماسه و به‌روزرسانی ماشین‌آلات انجام شده است و تمامی ۴۲ راهدارخانه استان شامل ۳۱ راهدارخانه ثابت و ۱۱ راهدارخانه فصلی آماده اجرای عملیات راهداری زمستانی هستند.

حسین مالکی با بیان اینکه عملیات راهداری زمستانی از ۱۱ بهمن آغاز شده، تصریح کرد: ۱۰۸ دستگاه خودروی سبک و سنگین نیز برای خدمات‌رسانی آماده شده است و فعالیت این دستگاه‌ها در مسیرهای مواصلاتی آغاز شده است.

مالکی در مورد امداد رسانی به ۴۸۱ خودروی در راه مانده و اسکان تعداد  ۳۴ نفر مسافر در راهدارخانه ها و پاسخگویی به ۶۹۰ تماس تلفنی با سامانه ۱۴۱  در ۲۴ ساعت گذشته اشاره نمود.

وی با تاکید بر اینکه در اجرای فعالیت‌های راهداری به هنگام بارندگی‌ها و مسدود شدن مسیرها، اولویت با بازگشایی جاده‌های اصلی و سپس راه‌های روستایی و فرعی است، افزود: از این رو از مردم درخواست می‌شود با در نظر گرفتن این موضوع برای تجهیز خودروهای خود به وسایل گرمایشی و تجهیزات زمستانی اقدام کنند.

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده ای استان چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: ۱۱۸۵ تن شن و نمک در۸۲۶۴ کیلومتر مسافت در طول عملیات برفروبی در محورهای سطح استان مصرف شده است.