شناسهٔ خبر: 104596 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

برقراری بیش از یکصد هزار تماس با سامانه ۱۴۱ در سیستان و بلوچستان

ثبت بیش از 19 میلیون تردد در محورهای مواصلاتی حوزه شمال سیستان و بلوچستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: یکصد و ۱۱ هزار و ۷۰۸ تماس مردمی در ۱۰ ماهه سال جاری با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه ها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این اداره کل برقرار شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان افزود: استعلام وضعیت راه ها و تردد در دوران کرونا، گزارش مشکلات راه ها، شکایت رانندگان حمل و نقل بیشترین موضوع تماس های مردم با سامانه ۱۴۱ در این مدت بوده است.
وی اضافه کرد: با استانی شدن تماس های سامانه ۱۴۱ اطلاع یابی مستقیم از مشکلات و رسیدگی در کمترین زمان و اقدام واکنش سریع در مواقع ضروری، همچنین دقت در اطلاع یابی و اطلاع رسانی افزایش یافته است. 
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: کارشناسان این اداره کل به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات مردم و رانندگان در خصوص وضعیت جاده ها و ناوگان حمل و نقل هستند.
وی ادامه داد: آگاهی از آخرین وضعیت راه های استان، شرایط راه های مسدود و بازگشایی شده، محدودیت های تردد وسایل نقلیه در جاده‌ها، دریافت مسیر و مسافرت بهینه بین شهرها از جمله اطلاعاتی است که مردم می توانند از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ به آنها دست یابند.
کرد ادامه داد: دریافت اطلاعات مربوط به تصادفات، ثبت مشکلات راه ها و شکایت از رانندگان حمل و نقل عمومی از دیگر موضوعاتی استان که شهروندان گرامی می توانند از طریق سامانه ۱۴۱ آن را با مسئولان این اداره کل در میان بگذارند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت با اشاره به  فصل سرما و شرایط آب و هوایی از مردم خواست پیش از اقدام به سفر وضعیت جوی و ترافیکی راه ها را از طریق سامانه ۱۴۱ پیگیری کنند.