شناسهٔ خبر: 104631 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی اعلام کرد:

ثبت نام ۳۰۶۵۰ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن / تامین ۳۰۶ هکتار زمین برای نیاز دو ساله مسکن در خراسان شمالی

ثبت نام ۳۰۶۵۰ متقاضی خراسان شمالی جلسه وزیر راه و شهرسازی با مدیران کل راه و شهرسازی استانها برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان (خراسان شمالی)، عصر امروز پنجشنبه مورخ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰، همزمان با سومین روز از دهه مبارک فجر، جلسه وزیر راه و شهرسازی با مدیران کل راه و شهرسازی استانها برگزار شد و هر یک از مدیران کل به صورت اختصاصی گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه مسکن و حمل و نقل به مقام عالی وزارت ارائه دادند.

قاسم قاسمی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: ۳۰۶۵۰ متقاضی در طرح جهش تولید مسکن در استان ثبت نام کردند که طرح پالایش این افراد شروع شده است و بزودی برای افراد پیامک ارسال خواهد شد.

وی در ادامه افزود: با توجه به برنامه ابلاغی از سوی وزارت راه و شهرسازی، تعداد ۴۸ هزار واحد در برنامه چهار ساله به استان خراسان شمالی اختصاص داده شده است که سالانه می بایست بیش از ۱۲ هزار واحد در استان احداث شود و تحویل متقاضیان شود.

وی عنوان کرد: ۳۰۶ هکتار از اراضی دولتی جهت طرح جهش تولید مسکن در استان تامین شده است که با توجه به برنامه ابلاغی زمین برای دو سال در استان تامین شده است و مشکلی بابت تامین زمین نداریم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در ادامه مباحث مطروحه به وضعیت حمل و نقل استان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه استان خراسان شمالی دارای واحدهای بزرگ صنعتی و کشاورزی است و خواسته مردم استان در بحث حمل و نقل، شنیدن سوت قطار در استان است، نیاز است در خصوص راه آهن جوین به اسفراین که ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تسریع شود و همچنین پیگیری در انجام راه آهن مشهد - بجنورد - گرگان صورت پذیرد.

وی در ادامه اضافه کرد: محور بجنورد به جنگل گلستان، محور بجنورد به سنخواست به طول ۴۰ کیلومتر، باند دوم محور بجنورد به اسفراین به طول ۷۰ کیلومتر از دیگر مطالبات مردم این خطه از کشور است.