شناسهٔ خبر: 104639 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

فعالیت سامانه بارشی در نوارغربی،جنوب،مرکز و شرق کشور/هشدار آبگرفتگی معابر و مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی

آبگرفتگی معابر کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام فعالیت سامانه بارشی در نوار غربی، مرکز، جنوب و شرق کشور نسبت به آبگرفتگی معابر و مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی در مناطق پربارش هشدار داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی را برای امروز ۱۵ بهمن و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز سامانه بارشی در نوار غربی، شمال فارس، بوشهر،دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، مناطقی از مرکز و شرق کشور فعال بوده و سبب بارش برف و باران و وزش باد شدید موقتی برای این مناطق خواهد شد.

گودرزی ادامه داد: تداوم بارش‌ها برای استان‌های جنوبی با رعد و برق همراه است. امروز شدت بارش‌ها در جنوب اردبیل، آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، غرب کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال‌و‌بختیاری، کهگیلویه‌و‌بویراحمد، ارتفاعات شرق خوزستان بیشتر است. آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی مناطق پربارش موردانتظار است و برای این مناطق هشدار نارنجی صادر شده است.

وی توضیح داد: در جزایر شمال خلیج‌فارس، رگبار و رعدو برق را داریم و دریا مواج و متلاطم خواهد شد. در اوایل شب با  نفوذ جریانات شمالی به غرب سواحل دریای خزر، بارش همراه با کاهش دما در شرق اردبیل و گیلان شروع می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه شنبه به جز جنوب‌شرق در سایر مناطق کشور بارش رخ می‌دهد، گفت: شدت بارش‌ها شنبه در مازندران، گلستان، غرب فارس، نیمه شمالی بوشهر است. جزایر خلیج‌فارس در سواحل بوشهر، رگبار و رعدوبرق را دارند. دریا در این مناطق نیز مواج و متلاطم است.

وی افزود: روز شنبه دامنه‌های جنوبی البرز، نوار شرقی و جنوب کشور، افزایش سرعت وزش باد پیش‌بینی شده است. در نوار شمالی کشور نیز کاهش دما رخ می‌دهد. بارش‌ها نیز تا اواسط هفته آتی در کشور تداوم دارد.

گودرزی ادامه داد: فردا در استان‌های سمنان، اصفهان،یزد، کرمان، خراسان‌جنوبی، سیستان و بلوچستان، فارس، وزش باد شدید توام با گردوخاک پیش‌بینی شده است. به لحاظ دمایی از شنبه تا دوشنبه به طور محسوسی دما در نوار شمالی کاهش خواهد یافت.

وی گفت: آسمان تهران امروز نیمه ابری تا تمام ابری است و  در برخی از ساعت‌ها با بارش باران و وزش باد همراه است. 13 درجه سانتیگراد بیشینه دمای امروز پایتخت است.