شناسهٔ خبر: 104644 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی اطلاعیه صادر کرد؛

هشدار برف و باران، وزش باد شدید، کولاک برف و پدیده مه در استان‌های پربارش

بارش برف و کولاک شديد در محورهای زنجان سازمان هواشناسی نسبت به برف و باران، وزش باد شدید، کولاک برف و پدیده مه در استان‌های پربارش هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی طی امروز و فردا ۱۵ و ۱۶ بهمن، بارش برف و باران، وزش باد شدید، کولاک برف و پدیده مه هشدار داد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز جمعه ۱۵بهمن در شمال و شرق خوزستان، شمال ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، غرب کردستان، غرب کرمانشاه، جنوب لرستان، جنوب اردبیل، شمال زنجان و  فردا ۱۶ بهمن در ارتفاعات گیلان، مازندران و گلستان، غرب فارس، شمال بوشهر، شرق خراسان رضوی،بارش برف و باران، وزش باد شدید،کولاک برف و پدیده مه رخ می‌دهد.

این شرایط طی امروز و فردا در استان‌های اعلام شده سبب لغزندگی سطح جاده‌ها و اختلال در تردد، کولاک برف، کاهش دید، احتمال سقوط بهمن، مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی برف گیر، افت فشار گاز و تاخیر و احتمال لغو پرواز خواهد شد.

سازمان هواشناسی ضمن تاکید بر اجتناب از سفرهای غیرضروری بر همراه داشتن تجهیزات زمستانی از جمله زنجیرچرخ، مه‌شکن و سوخت کافی تاکید کرد. همچنین توقف فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی دستگاه‌های امدادی جت برف روبی و مقابله با خسارت احتمالی و مدیریت در مصرف انرژی از دیگر توصیه‌های سازمان هواشناسی است.