شناسهٔ خبر: 104649 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف‌آباد خبر داد؛

اجرای دو پروژه باند دوم در شهرستان نجف‌‌آباد در دستور کار است

مرتض فولادی اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف‌آباد گفت: در راستای کاهش تصادفات رخ به رخ در محورهای این شهرستان، اجرای باند دوم سه راهی مهردشت (سایت اداری) به حسین آباد و افجان و باند دوم مسیر دهق به گلپایگان در دستور کار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مرتضی فولادی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف‌آباد اظهار کرد: در حوزه ساخت و توسعه راهها این شهرستان دو پروژه حائز اهمیت شامل باند دوم سه راهی مهردشت (سایت اداری) به حسین آباد و افجان و پروژه باند دوم دهق- گلپایگان در دستور کار است.  

وی افزود: با توجه به وجود تصادفات رخ به رخ در این محورها، احداث باند دوم بهترین راهکار بوده تا زیان ناشی از تصادفات به حداقل کاهش یابد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف‌آباد در خصوص پروژه باند دوم سه راهی مهردشت (سایت اداری) به حسین‌آباد و افجان توضیح داد: طول این محور۳۱ کیلومتر است که ۱۲ کیلومتر آن در حوزه شهرستان نجف‌آباد قراردارد و به دلیل پرحادثه بودن هشت کیلومتر اول پروژه در دستور کار این شهرستان قرار گرفته است.  

 وی با بیان اینکه احداث سه کیلومتر ابتدای پروژه توسط خیر راهساز پذیرفته شد اذعان داشت: ادامه مسیر (بعد از سه کیلومتر)، با اعتبار ۱.۲ میلیارد تومان توسط معاونت مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در دست برآورد و انتخاب پیمانکار قرار گرفت همچنین مطالعه کلِ ۸ کیلومتر انجام و به پیمانکار ابلاغ شده است.  

فولادی به تشریح پروژه باند دوم دهق- گلپایگان پرداخت و گفت: با توجه به اینکه در سنوات گذشته به صورت مقطعی برای کمربندی خونداب طرحی تهیه و پیمانکار بخشی از زیرسازی آن را اجرا کرده بود، بررسی های لازم انجام پذیرفت و اجرای کل محور و تهیه طرح آن در دستور کار قرار گرفت تا به تبع آن هر گونه هزینه‌ای در پروژه بر اساس طرح بالا دستی انجام شود.  

 وی ادامه داد: براین اساس با اخذ اعتبارات تملک دارائی از فرمانداری این شهرستان، مطالعه باند دوم دهق– گلپایگان به طول ۳۱ کیلومتردر دستور کار قرار گرفته است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف‌آباد با اشاره به پروژه میدان شهدای دانشجو نجف‌آباد بیان داشت: پیگیری‌های لازم از طریق شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور جهت اجرایی شدن این پروژه انجام شده است که اعتبار مورد نظر به آن شرکت تخصیص یافته و این پروژه در دست اجرا است.