شناسهٔ خبر: 104660 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خمینی شهر مطرح کرد؛

رفع مشکلات انتقال و صدور اسناد محلات ۷و۸ منظريه خمینی شهر پس از گذشت دو دهه /  اجرای کامل مراحل انتقال، تخصيص وتحويل زمين طرح اقدام ملی مسکن خمینی شهر

سعید حاجی احمدی ،خمینی شهر ،اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خمینی‌شهر گفت: با سیاست‌گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و تلاش‌های به عمل آمده مشكلات انتقال و صدور اسناد محلات ۷ و ۸ منظريه خمینی‌شهر که بیش از دو دهه راکد مانده بود رفع شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ سعید حاجی احمدی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خمینی‌شهر در خصوص مجموعه اقدامات انجام شده در حوزه املاک و حقوقی این شهرستان اظهار کرد: بنا بر سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و پیگیری‌های بعمل آمده در این اداره مشكلات انتقال و صدور اسناد محلات هفت و هشت منظريه كه بيش از دو دهه معطل و راكد مانده بود رفع شد.  

 وی افزود: این اسناد به تعداد ۳۵۶ فقره بوده است که به نام افراد دارای قرارداد واگذاری، انتقال یافت.  

 رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خمینی‌شهر ابراز داشت: در راستای تفاهم نامه فی‌مابین وزارت راه وشهرسازی و جهاد کشاورزی در خصوص تحویل و تحول و تغییر نمایندگی اسناد مالکیت اراضی ملی داخل و خارج حریم، سند اراضی به مساحت بیش از ۳۳۸.۷ هکتار به نام دولت جمهوری اسلامی به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شد.  

 وی افزود: در همین راستا صورتجلسه تحويل و تحول اراضی معروف به دره آهو به مساحت یکهزار و ۵۱۵ هکتار و پلاک ثبتی ۱۶۸ بخش ۱۴ خمینی‌شهر به میزان ۸۰ هکتار تنطیم شد.  

حاجی احمدی بیان داشت: در راستای تامین مسکن خانواده‌های معزز ايثارگر، تلاش‌های لازم بعمل آمد و زمینی به مساحت بیش از دو هکتار به بنیاد شهید و امور ایثارگران تخصیص یافت.  

 وی گفت: جهت اجرای طرح اقدام ملی مسکن و ساخت آن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زمینی به مساحت ۴.۹ هکتار در شمال خمینی شهر و زمینی به مساحت سه هزار و ۴۰۰ متر مربع در بافت فرسوده تامین شد.  

 رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خمینی‌شهر ادامه داد: در سال جای، مراحل انتقال، تخصيص وتحويل زمين برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن این شهرستان بطور كامل صورت پذيرفته است که در قالب دو پروژه شامل ۵۱۷ واحدی و ۴۴۴ واحدی در حال ساخت است.  

 وی با اشاره به اینکه تا نیمه دیماه سالجاری بیش از ۶۶۰ مورد معاملات ثانويه مسكن مهر در شهرستان در سامانه مربوطه ثبت شده است، اذعان داشت: مراحل تشكيل پرونده، ثبت در سامانه و معرفی برای انتقال سند به دفاتر اسناد رسمی از جمله اقدامات اين اداره بوده است.  

حاجی احمدی در خصوص انتقال سند در سامانه سادا بیان داشت: با توجه به ضرورت ثبت اسناد در سامانه "سادا" (سامانه ملی ثبت اسناد) امكان انتقال سريعتر اسناد در اين سامانه صورت پذيرفته بطوريكه امكان انتقال اسناد از دولت بنام اشخاص با تشكيل بانك اسناد به تعداد تقريبی یکهزار واحد ميسر شده است.