شناسهٔ خبر: 104682 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

رشد ۳۶ درصدی تردد مسافران در پایانه های مرزی شمال سیستان و بلوچستان

تردد مسافران در پایانه های مرزی شمال استان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: تردد ۲۸۹ هزار و ۵۸۹ مسافر در ۱۰ ماهه سال جاری در پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۳۶ درصدی تردد را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان) ایوب کرد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت: بیشترین تعداد تردد مسافری ثبت شده این مدت با ۱۸۰ هزار و ۱۷۶ نفر به پایانه مرزی میرجاوه اختصاص دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه توسعه و ساماندهی پایانه‌های مرزی به عنوان مبادی ورود و خروج به کشورهای دوست و همسایه از اهمیت بالایی برخوردار است این اداره‌کل طرح‌های عمرانی مختلفی را به منظور تسهیل ورود و ارائه خدمات مطلوب به مسافرین و زائران در دست اقدام دارد که طرح توسعه سالن مسافری پایانه مرزی میرجاوه از آن جمله بشمار می رود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از نظارت جدی بر ورود و خروج مسافران در پایانه‌های مرزی استان برای جلوگیری از شیوع سویه "اُمیکرون" به استان خبر داد و ادامه داد: در این راستا در پایانه مرزی از تمامی مسافرین ورودی به کشور تست گرفته می شود و در صورت مثبت بودن تست کرونا هیچ مسافری حق ورود به کشور را ندارند.

وی با بیان اینکه اینکه غربالگری بهداشتی و کنترل ها به دقت در حال اجراست، تصریح کرد: نمایندگان حوزه بهداشت و درمان استان‌ هم در پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه مستقر هستند تا غربالگری به صورت ۱۰۰ درصدی اجرا شود.