شناسهٔ خبر: 104685 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان خراسان شمالی:‌

۱۰۹ دستگاه آسانسور در «گلستان‌شهر» دارای گواهینامه استاندارد هستند

آسانسور خراسان شمالی معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان خراسان شمالی از اخذ گواهینامه استاندارد ۱۰۹ دستگاه آسانسور در گلستان شهر بجنورد در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان (خراسان شمالی)، علی فخرانی گفت: تعداد ۵۹۰۰ واحد مسکونی در گلستان شهر احداث و بهره برداری شده است که شهروندان گلستان شهر از ۲۵۶ دستگاه آسانسور استفاده می کنند

وی افزود: از این تعداد ۱۰۹ دستگاه آسانسور دارای گواهینامه استاندارد می باشند و تعداد ۱۴۷ دستگاه دیگر مرحله اخذ گواهینامه استاندارد را طی می کنند و ۱۰۲ دستگاه آسانسور نیز راه اندازی نشده است.

فخرانی تصریح کرد: شرکت های متولی راه اندازی آسانسورها می بایست در اخذ گواهینامه استاندارد آسانسورها تسریع نمایند، البته همکاری بیشتر اداره کل استاندارد می تواند کار را سهل تر کند.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان خراسان شمالی در پایان اضافه کرد: خوشبختانه دستگاه های آسانسور و متعلقات آن که در گلستان شهر استفاده شده اند دارای کیفیت مناسبی می باشند اما بعضاً چاله ها و اتاق آسانسور به لحاظ ابنیه مشکلاتی دارند که با مساعدت شرکت های نصب آسانسور، بازرسین و اداره کل استاندارد انشاالله مشکل مرتفع خواهد شد.