شناسهٔ خبر: 104687 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف حفظ منافع جامعه مهندسی استان تهران و افزایش کیفیت ساخت و سازها صورت گرفت؛

تلاش برای پیاده سازی سامانه یکپارچه ارجاع کار

محبت خواه3.jpg مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با هدف حفظ منافع جامعه مهندسی و افزایش کیفیت ساخت و سازها مواردی را به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)، خلیل محبت خواه درباره موارد ابلاغی به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گفت: جهت شفافیت ،عدالت ناشی از ارجاع کار و وحدت رویه در فعالیت اشخاص حقیقی و حقوقی ، تمام کارهای طراحی و نظارت شهر تهران در رتبه های مختلف در سامانه بارگذاری خواهد شد.

وی ادامه داد: تا پیاده سازی سامانه یکپارچه ارجاع کاربه صورت الکترونیک که سازمان نظام مهندسی ساختمان به این امر ملزم است، با توجه به عدم وجود رویه مشخصی جهت فعالسازی مهندسان و شرکت ها در دفاتر نمایندگی،شیوه نامه پیشنهادی معاونت دفاتر و کمیسیون سیاست گذاری امور دفاتر ملاک عمل قرار گرفته شود، همچنین می بایست این موضوع در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان اطلاع رسانی شده و درخواست اشخاص حقیقی و حقوقی از طریق فرایندی با گردش کار قابل رصد (به صورت کارتابل الکترونیک) بر روی سایت آن سازمان اجرایی شود.

محبت خواه با اشاره به بخش دیگری از نامه مذکور افزود: ضروری است معرفی طراح و مجری به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به صورت سیستمی و از طریق دسترسی مالک / کارفرما به سامانه مربوطه انجام پذیرد.

وی در پایان خواستار برگزاری انتخابات در تعیین اعضای هیات های اجرایی دفاتر نمایندگی شد و گفت: این مهم علی رغم خواست حداکثری جامعه مهندسی و مصوبه یکصدو شانزدهمین جلسه هیات مدیره آن سازمان تاکنون اجرایی نشده است و می بایست مصوبات هرچه سریعتر اجرایی شود تا مطالبات جامعه مهندسی استان تهران در خصوص ارجاع کار شفاف و عادلانه عملیاتی شود.