شناسهٔ خبر: 104695 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران :

صيانت از حريم راه ها به منظور حفظ اين سرمايه ملی ضروری است

مازندان - محور هراز مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران گفت: صيانت از حريم راه‌ها به منظور توسعه آتی راه و حفظ اين سرمايه ملي ، از وظايف ذاتي عموم مردم است و حفظ این سرمایه ملی ضروری است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی  از مازندران، حسن جهانیان اظهار داشت: مازندران به دليل شرايط جغرافيايي و طبيعي خود و همچنين نزديكي شهرها و روستاهاي اين استان به هم و به لحاظ تقاضاي بي شمار جهت تفكيك اراضي و بازده بودن كليه كاربرها در حاشيه راهها ، اراضي مجاور حريم راه‌ها از اهميت بسيار بالايي برخوردار است كه اين مهم عاملي شده تا ساخت و سازهايي در اين اراضي بدون مجوز از مراكز ذيربط بصورت غير مجاز صورت پذيرد و از طرفي به دليل رشد فزاينده ترافيك و توليد خودرو ، محورهاي استان نياز اساسي به ارتقاء و توسعه و تعريض داشته كه اين پديده ناموزون و نامتعارف اثرات بسيار سويي را در سطح محورها ايجاد کرده است.

وي تصريح كرد: از آنجا كه حفظ و نگهداري از راه هاي موجود يكي از وظايف ذاتي و اصلي ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای بوده ، لذا اين اداره كل با تمام توان و بكارگيري امكانات و تجهیزات خود با توجه به كمبود اعتبارات و منابع مالي مناسب توانسته در اين مسيرگام هاي ارزنده اي در جهت ايمن سازي و روان سازي ترافيك بردارد.

مدیر کل راهداري و حمل و نقل جاده ای استان ، اجراي عمليات راهداري را در اين استان بسيار حياتي و مهم برشمرد و افزود: با تعامل و همکاری همه جانبه مسولین ارشد اداری و قضایی استان عملیات ساماندهی حفظ و حراست از حریم راه های مازندران با هدف جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز ، قلع و قمع تابلوها و بیلبردهای غیر مجاز و پاکسازی و حفظ مبلمان جاده ای به طور جد در دستور کار قرار دارد.

جهانیان به برنامه هاي اجرايي مستمر اين اداره كل در خصوص عمليات راهداري اشاره و اظهار داشت: روكش آسفالت ، اجراي خط كشي ، نصب تابلوها و علائم ، پاكسازي و زيبا سازي حريم راهها ، شستشو و ترميم تابلوها و علائم ، منظر آرايي و زيبا سازي مبلمان جاده اي ، شانه سازي ، لكه گيري رويه راه ، تخليه قنوها ، برم ها ، بارمرده گالري ها و سردهانه تونلها ، شانه سازي ، حذف اختلاف سطح ، ريزش برداري و ساماندهي حريم و ... از جمله عمليات و برنامه هاي اصلي عمليات راهداري بوده كه به طور مستمر اجرای آن در برنامه قرار دارد.