شناسهٔ خبر: 104709 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان خبر داد:

حل مشکل اسناد مالکیت خانه ها در محله اسلام آباد شهر بندرعباس/ اهدا اسناد مالکیت به صورت نمادین از سوی استاندار هرمزگان

مراسم اهدا اسناد مالکیت به صورت نمادین محله اسلام آباد بندرعباس2 مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: مشکلات صدور اسناد مالکیت محله حاشیه نشین اسلام آباد شهر بندرعباس رفع شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (هرمزگان)؛ آرش رضایی در ابتدای مراسم ویدیو کنفرانس وزیر راه و شهرسازی با جمعی از مسوولان استان گفت: مشکلات صدور اسناد مالکیت محله حاشیه نشین اسلام آباد شهر بندرعباس در خصوص اراضی یک و‌نیم دانگ سهم دولت به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن طی مصوبه هیات مدیره این سازمان رفع شد.

وی افزود: در مجموع با ابلاغ مجوز جدید مشکل صدور اسناد مالکیت ۳۹ هکتار زمین و حدود ۵۰۰ خانوار ساکن در این محله ی حاشیه ‌نشین حل می‌شود.

در ادامه این مراسم مهدی دوستی استاندار هرمزگان تصریح کرد: همانگونه که مستحضرید ما در شهر بندرعباس به عنوان مرکز استان تقریباً ۴۳ درصد مساحت شهر که حدود نیمی از شهرستان را در خود جای داده با بافت فرسوده و حاشیه نشین روبرو هستیم و مهم‌ترین مشکل هم در این محلات موضوع اسناد مالکیت است و تا مشکل اسناد مالکیت رفع نشود گام بعدی که بهسازی و استفاده از تسهیلات است میسر نخواهد شد، امیدواریم حل مشکل اسناد مالکیت اهالی محله اسلام آباد به دیگر محلات و شهرهای استان بسط پیدا کند.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی نیز در ادامه مراسم گفت: متاسفانه مشکل اسناد مالکیت سکونتگاه‌های‌ غیر رسمی و محلات دارای بافت فرسوده در اکثر استانهای کشور وجود دارد و ما نیز روی این موضوع حساس هستیم انشاالله با رویکرد تعاملی شکل گرفته میان وزارت راه و شهرسازی با دیگر ادارات زیربط، مشکلات مربوط به اسناد مالکیت در بافت های فرسوده شهرها هر چه سریعتر مرتفع گردد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین اظهار داشت: ما خودمان را خدمتگذار مردم می دانیم، آرزوی ما این است که همه مردم ایران در آسایش، آرامش و رفاه به سر برند و ما بتوانیم در دولت سیزدهم که دولت انقلابی است انشاالله مشکلات مردم را برطرف کنیم.

گفتنی است،در پایان این مراسم استاندار هرمزگان سند مالکیت دو تن از اهالی محله اسلام آباد شهر بندرعباس را اهدا کرد.