شناسهٔ خبر: 104711 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان خبر داد:

رفع تصرف بیش از ۷۸۷ هزار متر مربع از اراضی دولتی در سیستان و بلوچستان

عطاء اله اکبری.jpg مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از رفع تصرف ۷۸۷ هزار ۵۹۱ متر مربع از اراضی دولتی  در ۱۰ ماهه سالجاری توسط یگان حفاظت این اداره کل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان) عطاء اله اکبری  از رفع تصرف ۷۸۷ هزار ۵۹۱ متر مربع از اراضی دولتی  در ۱۰ ماهه سالجاری توسط یگان حفاظت این اداره کل خبر داد و اظهار داشت: این اراضی در قالب ۳۷ پرونده با تلاش یگان حفاظت اراضی این اداره کل در راستای اجرای طرح تشدید حفاظت اراضی و پیشگیری از وقوع تصرفات در حوزه رفع تصرفات و تعرضات از اراضی تحت مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن آزادسازی و به بیت‌المال بازگردانده شد.

وی ارزش رفع تصرفات ۱۰ ماهه سالجاری در سیستان و بلوچستان را افزون بر ۷۲۰ میلیارد و ۲۸۷ میلیون تومان اعلام کرد و افزود:  تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت از اراضی استان هم در سطح ادارات شهرستان‌ها و هم در ستاد اداره‌کل به صورت شبانه‌روزی و مستمر عرصه‌های دولتی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و به محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.  

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: چنانچه مردم قصد خرید املاک در محدوده و حریم شهرهای سطح استان را دارند ابتدا استعلامات لازم در این خصوص را از طریق اداره کل راه و شهرسازی انجام و از خرید هرگونه اراضی فاقد سند مالکیت رسمی از افراد سودجو پرهیز کنند.

اکبری تصریح کرد: سامانه ارتباط مردم با یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان در زمینه زمین خواری با شماره ۱۶۵۶ آماده دریافت هرگونه اخبار و گزارشات مردمی در راستای مقابله با هرگونه تصرف اراضی تحت پوشش در سراسر شهرستانهای تابعه است