شناسهٔ خبر: 104736 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهر سازی جنوب کرمان اعلام کرد:

انعقاد قرارداد مطالعات بزرگراه کمربندی شمالی شهر جیرفت

جنوب کرمان مهندس ساردویی میرکل مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان از انعقاد قرارداد مطالعات بزرگراه کمربندی شمالی شهر جیرفت به طول ۱۰ کیلومتر خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری راه وشهرسازی (جنوب کرمان) محمدساردویی مدیر کل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: کمربندی شمالی شهر جیرفت که از حدود پلیس راه آغاز و به حدود انتهای بلوار سید حسن نصرالله به سمت اسفندقه ختم خواهد شد که  طول این محور حدود ۱۰ کیلومتر خواهد بود.

وی اظهار داشت : این پروژه با دو لاین رفت و برگشت با چهارخط عبوری بصورت یک بزرگراه طراحی خواهد شد.

وی ادامه داد : این محور کمربندی جهت اتصال ایمن در دو تقاطح غیر همسطح در ابتدا و انتها ، یعنی محل اتصال به بزرگراه سید حسن نصرالله ( رهجرد ) و بزرگراه جیرفت - سه راهی بم پیشبینی شده است.

ساردویی درخصوص ضرورت این مسیر گفت: با تکمیل این کمربندی و اتصال آن به بزرگراه جیرفت-  بم  و بزرگراه جیرفت - بافت – سیرجان می توان ترافیک عبوری شهرستان فاریاب و بخشهای اسماعیلی  و اسفندقه  و حوزه میانچیل  از داخل شهر جیرفت و بافت قدیمی را از طریق همین کمربندی جبران کرد ودرکاهش ترافیک  شهر بسیار موثر خواهد بود.

وی افزود : با توجه به راه اندازی معادن اسفندقه و بحراسمان و کشاورزی عظیم این منطقه کمربندی شهر جیرفت می تواند کمک زیادی به جلوگیری از حمل بار در محدوده شهر کند.