شناسهٔ خبر: 104742 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای سال جاری تاکنون

۲هزار و ۱۴۳ تن بار بیش از ظرفیت مجاز در راه‌های قزوین کشف شد

اضافه بار استان مرکزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از شناسایی ۲هزار و ۱۴۳ تن بار بیش از ظرفیت مجاز در راه‌های این استان طی سال جاری خبر داد و گفت: میزان کشف اضافه تناژ بار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲ برابری داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از قزوین، جواد حق‌لطفی افزود:این میزان اضافه تناژ بار توسط گشت های ثابت و سیار مشترک پلیس راه و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای از ۶۱۵خودروی متخلف به دست آمده است.

وی با بیان ایکنه بخش قابل توجهی از تخلفات مربوط به اضافه تناژ بار مربوط به بخش معادن است، اضافه کرد: ۳۸۰تن از کل اضافه تناژ شناسایی شده از طریق گشت‌های سیار کنترل و نظارت بر حمل مواد معدنی در جاده های منتهی به معادن استان قزوین شناسایی شده است.

حق‌لطفی ادامه داد: اضافه تناژ بار یکی از عوامل مهم تخریب رویه آسفالت جاده ها و ابنیه فنی است که علاوه بر وارد کردن هزینه های فراوان احتمال وقوع تصادفات را در بین کاربران جاده ها و خودروها افزایش می‌دهد.

وی گفت:به منظور جلوگیری و برخورد با تخلف های صورت گرفته مربوط به اضافه تناژ بار تیم هایی متشکل از کارشناسان حمل و نقل و پلیس راه با استقرار در پاسگاه های پلیس راه و در قالب گروه های سیار با استفاده از سامانه باسکول سیار متخلفان دارای اضافه تناژ بار شناسایی و به کمیسیون رسیدگی به تخلفات معرفی می کنند.

به گفته حق‌لطفی ناوگان متخلف براساس ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی توسط پلیس راه متوقف و راننده برای رسیدگی به تخلفات به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قزوین معرفی می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: تخلف ناوگان پس از بررسی و محاسبه و پرداخت  خسارت در سامانه اضافه تناژ ثبت و متخلفان به کمیسیون ماده ۱۱ (رسیدگی به تخلفات راننده) و کمیسیون ماده ۱۴ (رسیدگی به تخلفات مالک وسیله نقلیه) معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/