شناسهٔ خبر: 104748 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آسفالت حفاظتی در ۲۰۴ کیلومتر از جاده‌های استان بوشهر اجرا می‌شود

مهندس عبدالکریم اخترشناس معاون راهداری ادره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر معاون راهداری اداره ‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: برای نخستین بار بر اساس قرارداد منعقد شده آسفالت حفاظتی (اسلاری سیل) در ۲۰۴ کیلومتر از جاده های این استان اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه حبری وزارت راه و شهرسازی از بوشهر معاون راهداری اداره ‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: برای نخستین بار بر اساس قرارداد منعقد شده آسفالت حفاظتی (اسلاری سیل) در ۲۰۴ کیلومتر از جاده های این استان اجرا می‌شود.

اخترشناس افزود: بر این اساس ۷۲ کیلومتر از جاده‌های اصلی شمال، ۷۵ کیلومتر از راه‌های جنوب و ۵۷ کیلومتر از محورهای فرعی این استان زیر آسفالت حفاظتی اسلاری سیل می‌روند.

وی یکی از روش‌های نگهداری و مرمت آسفالت راه‌ها را استفاده از روش اسلاری سیل عنوان کرد و ادامه داد: این پروژه با هدف بهبود وضعیت راه های ارتباطی اجرا شده و امیدواریم در کوتاه‌ترین بازه زمانی به بهره برداری برسد.

اخترشناس سرعت بالا در اجرای عملیات، کاهش هزینه این نوع آسفالت نسبت به آسفالت‌های گرم و کاهش مصرف قیر را از مزایای استفاده از آسفالت حفاظتی اسلاری سیل عنوان کرد.

وی گفت: ۴۳ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه مهم راهداری در استان بوشهر پیش بینی شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر اضافه کرد: ترمیم به موقع رویه آسفالتی از بروز خسارت‌های مالی و هزینه‌های اضافی جلوگیری و به جای روکش مجدد با روش های ارزان‌تری رویه راه ترمیم و در بودجه صرفه جویی می‌شود.

اخترشناس درباره نیاز اعتباری راه‌های استان بوشهر افزود: به طور کلی ارزش سرمایه‌های موجود این استان در بخش راه ۲۰ هزار میلیارد تومان و برای حفظ این راه‌ها سالانه به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است این در حالی است که سالانه تنها ۲۵ درصد این میزان اعتبار تخصیص پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به میزان اعتبار تخصیصی امکان نگهداری از راه‌های استان خیلی سخت انجام می‌شود و به همین دلیل تنها جاده‌های اضطراری و به صورت موردی ترمیم راه‌ها انجام می‌شود.

اخترشناس گفت: طول کل راه‌های استان بوشهر چهار هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه‌ اصلی، فرعی و روستایی و ۱۴هزار و ۲۰۰ دهانه پل اعلام کرد.