شناسهٔ خبر: 104775 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی خبر داد:

لحاظ شدن ۵۸۰ میلیارد تومان مصوبه سفر رییس جمهور برای راه‌آهن دورود – خرم‌آباد

راه آهن لرستان.jpg مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: ۵۸۰ میلیارد تومان مصوبه سفر رییس جمهور برای تکمیل طرح راه آهن دورود – خرم آباد به طول ۱۲۰ کیلومتر لحاظ شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لرستان)؛ وحید کرم الهی، مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان با اشاره به اینکه راه‌آهن دورود – خرم آباد یکی از پروژه های بسیار مهم، کلیدی و راهبردی است، اظهار داشت: قرارداد ساخت این پروژه سال ۹۲ با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا منعقد و عملیات اجرایی ان همان سال آغاز شد.

وی ادامه داد: در ابتدای شروع بکار طرح منابع مالی از محل فروش صنایع فولاد مشخص و تامین شد. در این خصوص کارگاه‌های متعدد و فعال ایجاد به نحوی که در برهه ای از زمان هزار نفر در این طرح کار می کردند اما به تدریج با مشکلات مالی برخورد کرد و به تدریج به تعطیلی کامل رسید.

وی با بیان اینکه این طرح ریلی هم اکنون ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: درسفر ۱۹ آذر رییس جمهور و هیات دولت به استان لرستان تصمیمات خوبی درباره این پروژه گرفته شد. اکنون برنامه زمان بندی سه تا چهار ساله تهیه، به وزارت راه و شهرسازی اعلام و به سازمان برنامه و بودجه نیز ابلاغ شده است.

کرم الهی با اشاره به اینکه اقدامات فنی از سرگیری طرح در دست اجرا قرار دار د، افزود: به زودی با توافق بین قرارگاه و سازمان برنامه و بودجه مشکلات مالی طرح برطرف خواهد شد و در طرحی موسوم به شهید سلیمانی ۵۸۰ میلیارد تومان ان ابلاغ می شود.

وی گفت: عملیات اجرای این طرح در صورت مساعد بودن هوا تا پایان امسال و در غیراینصورت بهار ۱۴۰۱ آغاز خواهد شد.