شناسهٔ خبر: 104821 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان بنادر در آیین افتتاح پروژه‌های بندری و دریایی تاکید کرد:

رشد ۲۰ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری بنادر کشور در پی ارتقای همکاری‌های اقتصادی با کشورهای همسایه

علی اکبر صفایی معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از رشد تجارت خارجی در بنادر کشور خبر داد و گفت: پیرو تدابیر و سیاست‌های دولت مبنی بر افزایش همکاری‌های اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه، طی ماه‌های گذشته، شاهد افزایش سهم ترانزیت و تجارت خارجی از بنادر کشور هستیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی‌اکبر صفایی در آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای در حوزه حمل و نقل، به صورت ویدئو کنفرانس در وزارت راه، گفت: با افزایش تجارت خارجی، عملیات تخلیه و بارگیری انواع کالاها در بنادر کشور، رشد ۲۰ درصدی و عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری نیز رشد ۱۸ درصدی را در قیاس با سال گذشته تجربه کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح و آغاز بهره‌برداری از ۳۰ پروژه توسعه‌ای، سرمایه‌گذاری و تجهیزات بندری و دریایی در شمال و جنوب ایران، تاکید کرد: در این پروژه‌ها بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از منابع دولت و بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی با بیان اینکه امروز مشارکت بخش خصوصی در توسعه زیرساخت‌ها در پسکرانه‌های بندری بیش از گذشته شده است، افزود: با افتتاح ۳۰ پروژه در بنادر بازرگانی کشور، سازمان بنادر و دریانوردی گام بزرگی در اتمام کار و بهره‌برداری پروژه‌های نیمه تمام برداشته است.