شناسهٔ خبر: 104850 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری همدان خبر داد:

سرقت ماهانه ۶ هزار علائم راهنمایی و رانندگی در جاده های استان همدان

نشست خبری همدان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان گفت: ماهانه ۶ هزار علائم راهنمایی و رانندگی در جاده های استان همدان سرقت می شود.

به گزارش پایگاه حبری وزارت راه و شهرسازی همدان، صفر صادقی راد در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت ایام دهه فجر که به شکل برخط برگزار شد، اظهار داشت: سرقت تابلوهای علائم راهنمایی و رانندگی و تجهیزات گارد ریل در استان همدان به ماهانه ۶ هزار مورد رسیده است که با اقدامات خوب مراجع نظامی و قضایی این آمار در حال کاهش است.

وی افزود: در این میان علائم جاده ای سرقت شده با قیمت‌های بسیار اندک فروخته می‌شود در حالی که برای خرید و نصب مجدد آنها هزینه‌های سنگینی پرداخت می شود که می توانست صرف بهسازی جاده‌های استان شود.

مدیرکل راهداری استان همدان تأکید کرد: بر اساس ارزیابی های انجام شده سارقان بیشتر در تاریکی شب اقدام به سرقت این تابلوها و علائم می‌کنند که این اداره کل با گشت‌های شبانه روزی سعی بر کاهش این گونه سرقت‌ها دارد.

صادقی راد ادامه داد: این علائم اموال بیت المال است و به مردم تعلق دارد و از هم استانی ها می خواهیم در صورت مشاهده هر گونه سرقت موارد را به شماره تلفن های ۱۴۱ و ۱۱۰ اطلاع دهند.

این مسئول در ادامه تعداد سامانه های نظارتی استان را ۲۸ مورد عنوان و خاطرنشان کرد: ۷۶ سامانه ترددشمار و ۱۲ سامانه توزین در حال حرکت که در جلوگیری از قاچاق کالا بسیار موثر است در استان همدان فعال هستند.

صادقی راد با اشاره به اینکه ۶۶ دستگاه کنترل سرعت در راههای استان فعال است، تصریح کرد: در سال آینده تعداد این دستگاهها به ۹۷ دستگاه کنترل سرعت افزایش می یابد که اقدام خوبی در کاهش تصادفات و افزایش ایمنی راهها خواهد بود.