شناسهٔ خبر: 104858 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

افزایش ۲۱ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی شمال سیستان و بلوچستان

افزایش تردد در محورهای مواصلاتی شمال سیستان و بلوچستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: ۲۰ میلیون و ۶۷۰ هزار و ۶۳۵ تردد وسائط نقلیه در ۱۰ ماهه سال جاری در محورهای مواصلاتی شمال این استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۱ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش پایگاه وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، ایوب کرد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان افزود: براساس آمار دریافتی از ۳۸ دستگاه تردد شمار آنلاین نصب شده در محورهای مواصلاتی شمال استان، بیشترین تردد وسائط نقلیه این مدت در محورهای مرز میلک - زهک و بالعکس، سه راهی دشتک - زاهدان و زهک - زابل گزارش شده است.

وی ادامه داد: سرعت متوسط تردد در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان در این مدت ۸۵ کیلومتر بر ساعت بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای  سیستان و بلوچستان گفت: به منظور پایش تصویری و مدیریت ترافیک و شناسایی رخدادهای جاده ای و افزایش سرعت تصمیم گیری و مدیریت رخداد و آگاهی از شرایط جوی در محورهای مواصلاتی استان تعداد ۱۳ دستگاه دوربین نظارتی و ۱۶ سامانه ثبت تخلف عبور و مرور در محورهای مواصلاتی حوزه شمال استان فعال است که تا پایان سال جاری ۶ سامانه ثبت تخلف عبور و مرور جدید و ۲ سامانه تردد شمار دیگر در راه های ارتباطی استان نصب خواهد شد.

کرد بیان کرد: از شهروندان درخواست می شود با توجه به شیوع سویه جدید ویروس کرونا با اجتناب از سفرهای غیر ضرروری با ماندن در منازل به حفظ سلامت خود و دیگران کمک کنند.

وی خاطر نشان کرد: سامانه ۱۴۱ به عنوان ابزارهای ارتباطی شهروندان جهت اطلاع یابی از آخرین وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی، شرایط آب و هوایی، انسداد و رخدادهای جاده ای است.

انتهای پیام/