شناسهٔ خبر: 104895 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛

بهره‌مندی از امکانات اتوماسیون اداری یک گام موثر است

امیر پورحیدر- اصفهان رئیس اداره آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: زیرساخت‌های لازم فراهم شده است و در حال حاضر معاونین و رؤسای این اداره‌کل در خارج از سازمان و بعد از ساعات اداری می‌توانند به اتوماسیون اداری با امنیت کامل دسترسی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ امیر پورحیدر شیرازی رئیس اداره آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: ما در عصری زندگی میکنیم که عصر شگفت انگیز دانش و اطلاعات، عصر شتاب غیرقابل باور فناوری و خلاقیت است. لذا با عمومیت یـافتن سـریع دسترسـی بـه رایانـه‌هـا و تکنولـوژی اطلاعـاتی و رسـانه‌هـای پیشـرفته، می‌بایست در همین راستا نیز زیرساخت‌های الکترونیکی مرتبط با آن برای ادارات در نظر گرفته شود.  

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر،  پیشرفت فناوری اطلاعات و شاخه‌های وابسته به آن،  راه حل‌های مختلفی را فراروی محیط‌های کاری قرار داده است اذعان داشت: در این میان،  سیستم‌های اطلاعات از مهم‌ترین و کاراترین راه‌حل‌ها برای تسهیل،  کنترل و نظارت بر گردش اطلاعات در سازمان‌ها است.  

رئیس اداره آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: شاخه‌ای از سیستم‌های اطلاعاتی با عنوان سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت، به مدیران و کارکنان در زمینه کنترل گردش اطلاعات در سازمان کمک می‌کند که در این بین یکی از پرکاربردترین انواع سیستم‌های اطلاعاتی که مدیران را در کنترل گردش اطلاعات در سازمان یاری می‌دهد،  سیستم اتوماسیون اداری است.  

 وی با اشاره به اینکه یکـی از فاکتورهـای مهـم در تصمیم گیـری مـدیران، اطلاعات است، گفت: داشتن اطلاعات دقیق، صحیح و به هنگام باعـث بـالا رفـتن سـرعت تصمیم گیـری شده و جلوی اتخاذ بسیاری از تصمیمات نادرست را می‌گیرد.  

 پورحیدر بیان داشت: با توجه به این مباحث و از آنجایی که حجم تعاملات و تبادل اطلاعات روزمره در اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان از کثرت بالایی برخوردار است به صورت مستمر اتوماسیون اداری این اداره‌کل بروزرسانی و رفع مشکل می‌شود.  

وی ادامه داد: با توجه به جلسات متعدد معاونین و رؤسای سازمان و بعضاً لزوم حضور مدیران در محل اجرای پروژه‌ها، نیاز آنان به اتوماسیون اداری در خارج از سازمان و حتی بعد از وقت اداری نیز بدیهی است.  

رئیس اداره آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: در این راستا این اداره پس از بررسی، تلاش و پیگیری مستمر توانست زیرساخت‌های لازم را فراهم کند و اکنون نیز معاونین و رؤسای ادارات این اداره‌کل می‌توانند از امکانات اتوماسیون اداری در خارج از سازمان و بعد از وقت اداری استفاده کنند. که در این رابطه پروتکل‌های امنیتی ‌وقوانین حاکم بر این موضوع، رعایت شده و سیستم‌ بطور کامل ارتقا یافته است.