شناسهٔ خبر: 104896 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت دهه مبارک فجر به انجام رسید

بهره برداری از محور ارتباطی شهرستانهای سیروان- بدره / آغاز عملیات اجرایی احداث راه اصلی لومار- قاضی خان در استان ایلام

آغاز عملیات اجرایی لومار- قاضی خان.JPG به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر، بهره برداری از محور ارتباطی شهرستانهای سیروان- بدره به انجام رسید و عملیات اجرایی احداث راه اصلی لومار- قاضی خان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایلام)، طی دو مراسم جدا گانه با حضور حسن بهرام نیا استاندار ایلام، عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان و فرمانداران شهرستانهای بدره و سیروان و جمعی از مدیران و مسئولان استان، محور سیروان به بدره به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی احداث راه اصلی لومار- قاضی خان آغاز شد.

عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان در این زمینه گفت: طول كل محور احداث شده ۱۳ كيلومتر است که ۶ کیلومتر آن از سمت شهرستان سیروان قبلاً تکمیل شده  و حجم عمليات راه سازي در ۷ کیلومتر بعدی با توجه به وضعيت كوهستاني و رودخانه بزرگی كه در مسير قرار داشت بسيار زياد بود(۱۲۰۰۰۰۰ متر مکعب خاکبرداری و ۷۰۰۰۰۰ متر مکعب خاکریزی). همچنین برای اجرای آن يك تونل به طول ۲۳۵ متر حفاري و تکمیل شد، پل بزرگ جابر هم در اين مسير با ۸ دهنه ۲۰ متري به پايان رسيد ، حدود ۲۰ پل دیگر در مسیر احداث شد که در مجموع برای این محور ۴۷۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

وی افزود: این طرح که با عرض ۹ متر اجرا شده است حدود ۸۵ کیلومتر ازمسیر ارتباطی شهرستان سیروان به سمت شهرستان‌های جنوبی استان(بدره، دره شهر و آبدانان) را کوتاه تر می کند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان در خصوص عملیات اجرایی مسیر لومار – قاضی خان نیز گفت: کل این مسیر ۲۱ کیلومتر است که هم اکنون فاز اول این طرح به طول ۱۱ کیلومتر اجرایی شد ، این قطعه با عرض ۱۲ متر با هدف اصلاح مسیر قدیمی لومار ( مرکز شهرستان سیروان) به قاضی خان و حذف قوصها و پیچهای پر حادثه و غیر استاندارد مسیراجرایی می شود.

بهادری مبلغ قرارداد این طرح را نزدیک به ۱۵۵ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در صورت تأمین اعتبار این طرح ظرف ۲۴ ماه به پایان خواهد رسید.

بهرام نیا  استاندار ایلام در خصوص پروژههای افتتاحی و کلنگ زنی حوزه راه بین شهرستانهای سیروان و بدره گفت: خوشبختانه امروز شاهد بهره برداری از یک طرح بسیار مهم راهسازی هستیم که با وجود طول کم اما تأثیر بسیار مهمی برای منطقه دارد چرا که علاوه بر کوتاه کردن مسیر به میزان قابل توجه، شهرستان سیروان را از بن بست بیرون آورده و مسیر مهمی برای ارتباط شهرستانهای شمال و جنوب استان خواهد شد.