شناسهٔ خبر: 104899 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان خبر داد:

رسیدگی به مبحث مکان گزینی ایستگاه‌های آتش نشانی در جلسه کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان

محمد بناییان اصفهان معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در جلسه کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان مباحث مرتبط با ایمنی و لزوم تعیین محل‌هایی برای ایستگاه آتش نشانی مورد بررسی قرار گرفت.

 به گزاش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ محمد بناییان معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: در جلسه کمیسیون ماده ۵ این استان، ضمن بررسی موارد جاری، به طور ویژه موضوع ایستگاه آتش نشانی در بازار بزرگ (میدان امام) مورد بررسی قرار گرفت.  

وی افزود: علاوه بر این مباحث مرتبط با ایمنی و لزوم تعیین محل‌هایی برای ایستگاه آتش نشانی بررسی شد.  

 معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه یکی از اصول بنیادی در پدافند غیرعامل، مکان گزینی ایستگاه‌های آتش نشانی است، عنوان کرد: ایمنی شهر در برابر سوانح و حوادث بویژه آتش سوزی در کاربری‌های مختلف و تضمین امنیت جانی و مالی شهروندان برعهده این عنصر مهم شهری است.  

 وی بیان داشت: ایستگاه‌های آتش نشانی از جمله مراکز مهم و حیاتی خدمات رسانی در شهرها هستند که نقش مهمی در تأمین ایمنی و آسایش شهروندان دارند.  

 بناییان اضافه کرد: بدیهی است خدمات رسانی به موقع ایستگاه‌های آتش نشانی، بیش از هر چیز مستلزم اسقرار آنها در مکان‌های مناسب است که بتوانند در اسرع وقت، بدون مواجه شدن با موانع و محدودیتهای محیط شهری از یک‌سو و با ایجاد کمترین آثار منفی به زندگی ساکنان شهر از سوی دیگر به محل حادثه برسند و اقدامات امدادرسانی را به انجام برسانند. از این رو این مبحث به صورت ویژه در این جلسه از کمیسیون ماده ۵ مطرح و رسیدگی شد.  

وی خاطرنشان کرد: ضوابط و مقررات ساختمانی در نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهر اصفهان نیز از دیگر موارد مهم مطرح شده در جلسه کمیسیون ماده پنج  استان بوده است.  

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه جلسات کمیته کارشناسی شهرهای اصفهان، خمینی شهر، مبارکه، چمگردان، ورنامخواست، برف انبار و افوس در یک هفته اخیر برگزار شده است، گفت: اهم موارد مطرح شده شامل ضوابط طرح خیابان اباذر شهر چمگردان طرح محله اسماعیل ترخان شهر مبارکه، تعیین کاربری محدوده کارگاهی واقع در حریم شهر ورنامخواست، بررسی طرح تفصیلی شهر برف انبار و تدقیق محدوده دانشگاه صنعتی اصفهان بوده است.