شناسهٔ خبر: 104967 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری:

تصویب طرح گردشگری شیدا برای ۷۰۰ نفر در استان اشتغال زایی خواهد داشت

صغری محمدعلیزاده.jpg معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان با اشاره به تصویب طرح گردشگری شیدا در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور، گفت: با اجرای این طرح در استان برای ۷۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، صغری محمدعلیزاده با اشاره به این مطلب، افزود: طرح گردشگری شیدا با سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد تومان انجام می‌شود و زمان‌بندی برای اجرای طرح بعد از ابلاغ به دستگاه مربوطه سه سال است.

وی ادامه داد: این طرح در ۹۹ هکتار از اراضی ملی پلاک یان چشمه در شهرستان بن می باشد و محل تأمین آب آن از پروژه بن - بروجن پیش‌بینی شده است.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان همچنین از تصویب ۱۳ طرح صنعتی، کشاورزی، خدماتی و ... در کارگروه امور زیربنایی چهارمحال و بختیاری خبر داد.

محمدعلیزاده گفت: طرح جامع شهر سامان با جمعیت پیشنهادی ۱۸۴۰۶ نفر و نرخ رشد ۲ درصد برای افق طرح ۱۴۱۰و با مساحت محدوده پیشنهادی ۵۰۱ هکتار و حریم پیشنهادی ۲۱۲۱ هکتار نیز در این جلسه به تصویب اعضاء رسید. وی افزود: ۶ طرح جابجایی برای روستاهای در معرض خطر شهرستان اردل شامل روستاهای بادرّه، سرقلعه، سرتنگ، دماب، لیمه و چم زرد نیز در این جلسه مصوب شد.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان تصویب طرح توسعه پایدار منظومه روستایی ناغان و همچنین موافقت با طرح درجاسازی روستای ده دلی در شهرستان اردل را از دیگر مصوبات کارگروه امور زیربنایی، توسعه شهری، روستایی و عشایری چهارمحال و بختیاری دانست.